English

مدیران غیر فوتبالی و دردسرهای فوتبالی!/ وقتی که پول تنها همه کار می کند

تغییر مدیریت و مالکیت باشگاه نفت و تصمیماتی که شخص مدیر عامل در ارتباط با کادر فنی این تیم گرفته است حواشی ای برای این تیم بوجود آورد.

مدیران غیر فوتبالی و دردسرهای فوتبالی!/ وقتی که پول تنها همه کار می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، تیم نفت تهران با حواشی زیادی این فصل از لیگ برتر را آغاز کرد. زمانیکه بازیکنان و کادر فنی منتظر پرداخت دستمزدهایشان از طریق وزارت نفت بودند این وزارت اعلام کرد که علاقه ای به تیم داری ندارد و کمکی هم به این باشگاه قدیمی کشور نخواهد کرد.

شاید آغاز اوضاع نابسامان نفت تهران سابق و نفت طلاییه اکنون از اینجا شروع شد، اما مدیریت خوب مسوولین مرتبط عمق این وضعیت را بیشتر کرد.

تیم نفت تهران با علی کریمی تمرینات پیش فصل را آغاز کرد. جادوگر فوتبال ایران وقتی دید مطالبات بازیکنان پرداخت نمی شود و وضعیت مالی تیم بسیار نامناسب است قبل از آغاز لیگ تصمیم به کناره گیری کرد و تیم نفت تهران حمید درخشان را جایگزین علی کریمی کرد تا لیگ را با این مربی آغاز کند.

درخشان در بدو ورود به تیم نفت تهران بازیکنانی که مد نظر علی کریمی بودند را کنار گذاشت و با لیستی از بازیکنان مد نظر خود وارد لیگ شد. با اتمام هفته پنجم لیگ برتر عمر سرمربیگری حمید درخشان در تیم نفت طلاییه هم به پایان رسید. مدیرعامل جدید تیم نفت در جلسه ی شامی که با بازیکنان داشت با نظرسنجی از بازیکنان درخشان را برکنار کرد و علی کریمی را به جایگاه سرمربیگری نفت طلاییه بازگرداند.

کریمی با حضور مجدد خود بازیکنان حمید درخشان را کنار گذاشت و با لیستی از بازیکنان جوان برای ادامه رقابت ها تیم خود را مهیا کرد. 

نفت تهران که فقط در هفته اول طعم برد را چشیده بود و دو مساوی و دو باخت در کارنامه خود در 5 هفته آغازین لیگ می دید با تیمی متحول شده به هفته ششم رقابت ها پا گذاشت.

علی کریمی فصل را با مساوی شروع کرد و در هفته هفتم مقابل تیم اوج گرفته پیکان باخت و هفته هشتم را مقابل سپاهان با پیروزی پشت سر گذاشت.

قبل از بازی علی کریمی با جهانیان تماسی برقرار و از وضعیت باشگاه گله کرده و تهدید به استعفا کرد. تیم نفت که با برد مقابل سپاهان تقریبا از بحران خارج شده بود با اظهارات جهانیان مجدد وارد بحران جدیدی شد.

روز بعد از بازی سپاهان مدیر عامل نفت اعلام کرد علی کریمی استعفا داده و حمید درخشان جایگزین او شده است. از طرفی علی کریمی این ادعا را کذب خواند و گفت در صورتیکه می خواست استعفا دهد در نشست خبری بعد از بازی سپاهان این کار را می کرد.

علی کریمی که هنوز خود را سرمربی نفت می داند در تمرین تیم نفت در تهرانسر  حاضر شد و بازیکنان را تمرین داد.

جهانیان که حال به هر دلیلی دیگر تمایلی به حضور علی کریمی در تیم خود نداشت و حمید درخشان را سرمربی نفت می دانست تصمیم گرفت با اعلام محل تمرین جدید به بازیکنان از حضور علی کریمی در تمرین جلوگیری کند و اردویی در کیش برگزار کنند تا برای بازی هفته نهم مقابل پارس جنوبی جم آماده شوند. 

حمید درخشان به کیش رفت و علی کریمی در تهرانسر حاضر شد، بازیکنان به حمایت از علی کریمی به ورزشگاه تهرانسر رفتند و برای تمرین با علی کریمی آماده شدند که با درب بسته ورزشگاه تهرانسر مواجه شدند.

این اتفاقاتی است عجیب که در سطح اول فوتبال کشورمان در حال رخ دادن است. 

اتفاقاتی نادر که اسطوره های کشورمان را مقابل یکدیگر قرار می دهد.

زمانی که فقط پول مالکیت باشگاه را تعیین می کند و حداقل ها برای مدیریت یک باشگاه ورزشی نادیده گرفته می شود، تصمیماتی درست و نادرست در متن جامعه ورزشی گرفته می شود که نتیجه ی آن اسطوره سوزی، نخبه سوزی و تلاطم در جامعه فوتبالی کشور است.

باید دید جایگاه سازمان لیگ برای تعیین مدیریت باشگاه ها چیست؟ آیا به صِرف، صَرف هزینه می توان هر تصمیمی برای باشگاه گرفت؟

علی کریمی و حمید درخشان هر دو از بزرگان فوتبال ایران و آسیا هستند و اینگونه قرار دادن دو اسطوره مقابل هم جای سوال دارد!

خبرها حاکی از آن است که علی کریمی امروز در محل ورزشگاه تهرانسر از حضور در تیم نفت کناره گیری کرد و از بازیکنان خواست تا با کادر فنی جدید همکاری کنند. 

کریمی با این تصمیم درست کاری کرد تا دود به چشم تیم نفت نرود و این تیم قدیمی کشور هر چه سریعتر از حاشیه دور شود.

امیدواریم این قبیل اتفاقات درسی شود برای فدراسیون و سازمان لیگ در جهت جلوگیری از اتفاقات مشابه احتمالی در آینده!

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه