English

ویتنام میزبان نوزدهمین دوره مسابقات والیبال دختران جهان

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۱۹ سال آسیا به میزبانی هانوی پایتخت ویتنام برگزار می‌شود.

ویتنام میزبان نوزدهمین دوره مسابقات والیبال دختران جهان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت فدراسیون والیبال، کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) میزبانی نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 19 سال آسیا را به کشور ویتنام واگذار کرد.

بر این اساس این مسابقات از 20 تا 27 خردادماه سال 97 به مدت هشت روز در هانوی پایتخت ویتنام پیگیری خواهد شد.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 19 سال دختر آسیا از دوم تا دهم مردادماه سال 1395 به میزبانی تایلند برگزار شد و تیم‌های چین، ژاپن و تایلند رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

ویتنام میزبان این دوره از رقابت‌ها در دوره قبل رتبه چهارمی را کسب کرد و در این دوره از رقابت‌ها فرصت جبران شکست در دیدار نهایی و کسب رتبه بهتر را خواهد داشت.

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 19 سال آسیا از سال 1980 آغاز شده است و چین با 12 قهرمانی، سه نایب قهرمانی و دو نشان برنز، پرافتخارترین کشور این رقابت هاست.

قهرمانی چین از سال 1992 آغاز شده است و غیر از سال 2008 که ژاپن قهرمان شد، این تیم به صورت متوالی قهرمانی خود را حفظ کرده است.

کشورهای ژاپن (5 طلا، هشت نقره و سه برنز) و کره جنوبی (یک طلا، چهار نقره و هشت برنز) در رتبه های دوم و سوم این داده آماری قرار دارند.

تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در سال 2018 پنجمین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا را تجربه می‌کند و در دوره قبل از کشور تایلند به جایگاه نهمی دست یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه