English

درخشش زهرا یزدانی مورد توجه اتحادیه جهانی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به درخشش زهرا یزدانی دختر 18 ساله ایرانی در بازی‌های داخل سالن آسیا اشاره کرد.

درخشش زهرا یزدانی مورد توجه اتحادیه جهانی کشتی

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج، اتحادیه جهانی کشتی در این گزارش آورده است: مسابقات کشتی سنتی، پهلوانی و با کمربند پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در عشق آباد ترکمنستان به پایان رسید که کشور میزبان صاحب بیشترین مدال‌های طلا شد. در کشتی های سنتی (ترکمن گورش) ترکمنستان 23 مدال از 26 مدال طلای ممکن را به دست آورد و ازبکستان و مغولستان به ترتیب دو و یک مدال طلا گرفتند تا تنها کشورهایی باشند که به جز میزبان به قهرمانی رسیدند.

مسابقات کشتی  پهلوانی نیز در سه وزن برگزار شد که همه مدال‌های طلا نصیب ایرانی‌ها شد.

در کشتی با کمربند (آلیش و قزاق کوراسی) کشور میزبان صاحب 39 مدال طلا شد، ضمن این که قرقیزستان (پنج طلا)، ازبکستان (چهار طلا)، قزاقستان (چهار طلا)، مغولستان (دو طلا) و ایران (یک طلا) دیگر کشورهایی بودند که به عنوان قهرمانی رسیدند.

زهرا یزدانی در این رقابت‌ها تنها مدال طلای ایران در کشتی با کمربند را بر گردن آویخت. خانواده‌ یزدانی در کشتی ایران قهرمانان جهان و  المپیکی نظیر رضا یزدانی و حسن یزدانی را معرفی کرده است که سومین قهرمان از خانواده‌ یزدانی‌ها یک دختر 18 ساله یعنی زهرا یزدانی است که در وزن 55 کیلوگرم مسابقات کلاسیک آلیش به مدال طلا رسید و در کشتی‌ با کمربند نیز صاحب مدال نقره شد.

در پایان این رقابت‌ها ترکمنستان 62 مدال طلا در رقابت‌های سنتی و با کمربند به دست آورد و به کشور میزبان کمک کرد تا در بین 65 کشور آسیایی – اقیانوسیه در صدر قرار گیرد.

رقابت‌های کشتی آزاد، فرنگی و زنان نیز در ادامه‌ بازی‌های داخل سالن برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی