English

داور آفریقایی مادام‌العمر از سوی فیفا محروم شد

فدراسیون جهانی فوتبال داور یک داور در قاره سیاه را که در جریان یکی از بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مرتکب اشتباهی محرز و مشکوک شده بود، مادام العمر محروم کرد.

داور آفریقایی مادام‌العمر از سوی فیفا محروم شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ESPN، فیفا با مجازات داور دیدار تیم‌های سنگال و آفریقای جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آفریقا، دستور برگزاری مجدد این بازی را صادر کرد.

در جریان این بازی که ماه نوامبر سال گذشته با برتری 2 بر یک آفریقای جنوبی به پایان رسید، ژوزف لامپتی داور غنایی مسابقه، به سود آفریقای جنوبی میزبان یک پنالتی اعلام کرد و دلیل آن را هم اینگونه گزارش کرد که توپ با دست کالیدو کولیبالی، مدافع سنگال برخورد کرده در حالی که تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نداده و توپ به شیوه‌ای کاملاً واضح به زانوی کولیبالی خورده و به زمین افتاده است. پنالتی اعلام شده به گلی منجر شد که تنها پیروزی میزبان در دور پایانی بازی‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره سیاه را به همراه داشت.

به دنبال این اتفاق سنگالی‌ها از داور مسابقه به فیفا شکایت کردند و این سازمان هم لامپتی را به تأثیرگذاری غیرقانونی بر نتیجه مسابقه متهم و او را تا پایان عمر از قضاوت محروم کرد، حکمی که دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) نیز آن را تأیید کرده است.

علاوه بر این اما فیفا دستور برگزاری مجدد بازی در ماه نوامبر سال جاری را صادر کرده است. ثبت نتیجه‌ای دیگر در این بازی می‌تواند تأثیری بزرگ بر سرنوشت گروهی بگذارد که در آن علاوه بر سنگال و آفریقای جنوبی، بورکینافاسو و کیپ ورده هم حضور دارند. سنگال در حال حاضر با یک امتیاز کمتر از بورکینافاسو و کیپ ورده در رده سوم قرار دارد اما در صورت پیروزی در بازی مجددش برابر آفریقای جنوبی می‌تواند صدر جدول را از آن خود کند که در این صورت، ناکامی آفریقای جنوبی برای صعود به جام جهانی قطعی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه