English

کی‌روش: بازی فردا می‌تواند برای ما تاریخ‌ساز باشد

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بازی مقابل کره جنوبی را برای تیمش فرصتی در جهت پیشرفت و یادگیری دانست.

کی‌روش: بازی فردا می‌تواند برای ما تاریخ‌ساز باشد

به گزارش خبرگزاری موج، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار کره جنوبی - ایران اظهار داشت: به همه خبرنگاران خیرمقدم می‌گویم. مایه خرسندی و افتخار است که در جمع شما حضور دارم. از بابت حضور این تعداد خبرنگار تبریک می‌گویم. حضور تعداد زیاد خبرنگاران نشان می‌دهد بازی فردا بسیار مهم است و رسانه‌های ایرانی و کره‌ای به شدت به بازی فردا اهمیت می‌دهند.

از فرصت بازی برابر کره جنوبی برای پیشرفت و یادگیری بیشتر استفاده می‌کنیم

وی ضمن یادآوری اینکه کره جنوبی به نیمه نهایی جام جهانی راه یافته است، افزود: حضور پرتعداد خبرنگاران نشان‌دهنده این است که کره جنوبی به چه دلیل هشت بار به مسابقات جام جهانی راه یافته و دو بار قهرمان آسیا شده است. این تیم همچنین به نیمه نهایی جام جهانی هم راه پیدا کرده است. ما از بازی با کره یاد می‌گیریم. هربار فرصت رویارویی با کره برای ایران به دست می‌آید ما از این فرصت برای پیشرفت و یادگیری بیشتر استفاده خواهیم کرد. کره یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و ما از مواجهه با این تیم چیزهای زیادی فرا خواهیم گرفت.

با وجود صعود به جام جهانی سعی می‌کنیم در بازی فردا هم پیروز شویم

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه «بهترین تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم کره جنوبی را شکست دهیم»، خاطرنشان کرد: ما از کره شناخت کامل داریم و می‌دانیم تا الان یازده گل زده‌اند که 9 گل آن در چهار بازی اخیر بوده است. در تمام بازی‌های خانگی هم پیروز شده‌اند، اما ما هم تیم ایران هستیم و رکوردهای خودمان را داریم. امیدواریم با ارائه فوتبالی خوب و برتر کره را شکست دهیم. در واقع وظیفه داریم فردا پیروز شویم. مطمئناً کارمان آسان نیست، اما به‌عنوان تیمی که حضورمان در جام جهانی قطعی شده، وظیفه داریم تمام سعی خود را انجام دهیم تا فردا پیروز شویم. امیدوارم پس از پیروزی در بازی فردا هواداران فوتبال ایران باشند که خوشحالی کنند.

با استراتژی سرمربی کره آشنا هستم

کی‌روش همچنین اظهار داشت: سعی کردم تمام اطلاعاتی که مربوط به سرمربی کره و تیم او بوده را به دست آورم، اما متأسفانه اطلاعات کافی در مورد او در سطح ملی ندارم. البته اطلاعات سرمربی کره را در حوزه باشگاهی به دست آوردم و آن را آنالیز کرده‌ام و با استراتژی این مربی آشنا شدم. اطلاعات ما بسیار محدود بوده، اما نقاط ضعف و قوت این تیم را به خوبی می‌شناسیم. از این رو بهترین عملکرد را مقابل این تیم خواهیم داشت.

امیدوارم بهترین تیم به همراه ایران به جام جهانی صعود کند

وی در پاسخ به این پرسش که ترجیح می‌دهید کدام تیم همراه ایران به جام جهانی برود، افزود: در فوتبال خوب نیست احساسات‌مان را مطرح کنیم، چون این حرکت غیرمحترمانه خواهد بود. امیدوارم بهترین تیم به همراه ایران به جام جهانی صعود کند، چون این موضوع به افزایش سطح فنی در فوتبال آسیا خواهد کرد.

پیروزی با نتیجه یک بر صفر هم فوق‌العاده است

سرمربی تیم ملی ایران درباره برتری ایران مقابل کره جنوبی در سال‌های گذشته با نتیجه یک بر صفر گفت: اگر من این شانس را داشته باشم که تمام بازی‌ها را با نتیجه 10 بر صفر به اتمام برسانم، این کار را انجام می‌دهم، اما می‌دانم پیروزی با نتیجه یک بر صفر هم فوق‌العاده است.

بازیکنانم در زمین برای یکدیگر از جان گذشتگی می‌کنند

«واقعیت به صورت شفاف این است که ما هم در دفاع  و در حمله باید بهترین عملکرد را داشته باشیم»، کی‌روش با بیان این جمله تأکید کرد: این یک اصل است که برای بهتر حمله کردن باید خوب دفاع کنید و برای بهتر دفاع کردن باید خوب حمله کنید. ما می‌دانیم بازیکنان‌مان در زمین برای یکدیگر از جان گذشتگی می‌کنند و این روحیه تیمی ماست. ما وقتی گل می‌زنیم از بازیکن اصلی تا نیمکت‌نشین در آن سهیم هستند و وقتی گل می‌خوریم انگشت اتهام را به سمت کسی دراز نمی‌کنیم.

اینکه گل نخورده‌ایم وظیفه‌مان را سنگین‌تر می‌کند

سرمربی تیم ملی درباره رکورد ایران در گل نخوردن در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: این رکورد یک افتخار برای ماست، اما باعث نمی‌شود بازی فردا را جدی نگیریم. اتفاقاً وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. ما برای بازی با کره احترام زیادی قائل هستیم. این تیم بازی‌های خانگی‌اش را برده و ما مثل بازی‌های گذشته، مسابقه فردا را جدی می‌گیریم و می‌دانیم که این بازی مرگ و زندگی برای ماست. بازی فردا برای ما می‌تواند تاریخ‌ساز باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه