English

اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه بانوان

یکی ازبرنامه های وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان برای حضور در کابینه دوازدهم، توجه به ورزش بانوان است.

اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه بانوان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،  در این زمینه  و با توجه به دسترسی نابرابر بانوان به تسهیلات و فرصتهای متناسب و متوازن ورزشی، در هشت ماهه گذشته اقدامات خوبی برای رشد و توسعه ورزش بانوان صورت گرفته است.

توسعه و ارتقاء کیفی و کمی و ترویج فرهنگ حاکم بر ورزش بانوان کشور به عنوان الگوی مطلوب زن مسلمان در عرصه های ورزشی و ملی و بین المللی از طریق مشارکت و همکاری با نهادهای فرهنگی از مهمترین برنامه های دکتر سلطانی فر بعنوان وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم در حوزه بانوان است.

از ابتدای  شروع به کار دولت تدبیر و امید برای رشد و اعتلای ورزش بانوان وعده هایی داده شده بود که از زمان تصدی وزارت ورز ش و جوانان توسط دکتر سلطانی فر  تحقق این شعارها شتاب بیشتری به خود گرفت.

توسعه و ارتقاء کیفی و کمی و ترویج فرهنگ حاکم بر ورزش بانوان کشور به عنوان الگوی مطلوب زن مسلمان در عرصه های ورزشی و ملی و بین المللی از طریق مشارکت و همکاری با نهادهای فرهنگی از جمله مواردی است که در وزارت ورزش و جوانان اجرا می شود. 

*تصویب پوشش اسلامی بانوان

 پایان انتظار ۳۸ ساله دختران بسکتبالیست ایرانی جهت حضور در رقابت ها بین المللی با حفظ حجاب اسلامی ، نتیجه استفاده از دیپلماسی موثر  سلطانی فر در این زمینه است. که در این راستا حضور بانوان ایرانی با پوشش اسلامی در شش رشته ورزشی تصویب شده است .

*مجوز حضور بانوان  در میادین بین المللی

یکی دیگر از مهمترین اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه بانوان ، تغییر نگرش بین المللی  به حضور بانوان ورزشکار ایرانی در رقابتهای برون مرزی بوده که در این زمینه مجوز حضور در میادین بین المللی صادر شده است. 

*حضور خانواده ها در ورزشگاه ها 

از دیگر تلاشهایی که در جهت تثبیت  جایگاه زنان  در جامعه  در دولت یازدهم و در حوزه ورزش بانوان انجام شده ،   می توان به حضور خانواده ها در ورزشگاه ها و مجموعه های ورزشی اشاره نمود . 

*استفاده از بانوان در پست های مدیریتی  

استفاده از پتانسیل مدیریتی بانوان در رده های مختلف از جمله مواردی است دکتر سلطانی فر نگاه ویژه ای نسبت به آن داشته است  در این زمینه شاهد  افزایش ۲۰۰ درصدی حضور بانوان در سمت های مدیریتی در ستاد و صف و  ریاست بانوان بر ۴۶ هیات ورشی استان ها  در طول ۴۴ سال  گذشته هستیم.

*اختصاص بودجه 

با تلاش های صورت گرفته از سوی  دکتر سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان درهشت ماهه گذشته و با  طی مسیر حقوقی و قانونی پیشرفت ورزش٬  یک درصد از بودجه دستگاه ها به ورزش  اختصاص یافت  همچنین  در این راستا   ۲۷ صدم درصد از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش  تعلق گرفت  که از جمله گام های مثبت در راه قانونگذاری در توسعه ورزش می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی