English

بزرگان اروپا به هم رسیدند

مصاف شیاطین سرخ و کهکشانی‌ها در "فیلیپ دوم"

دو تیم منچستریونایتد و رئال مادرید سه شنبه شب در ورزشگاه فیلیپ دوم مقدونیه رو در روی هم به میدان می روند.

مصاف شیاطین سرخ و کهکشانی‌ها در "فیلیپ دوم"

به گزارش خبرگزاری موج، دو تیم منچستریونایتد و رئال مادرید باید برای برگزاری سوپرجام فوتبال اروپا در ورزشگاه فیلیپ دوم مقدونیه برابر هم به میدان بروند؛ دیداری که می‌تواند اولین جام اروپایی فصل را برای یکی از دو تیم به ارمغان بیاورد.

قهرمانان لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا در حالی برابر هم به میدان خواهند رفت که ژوزه مورینیو با تیم سابق خود روبه‌رو خواهد شد. دو تیم چندی پیش در اردوی آمریکا در دیداری دوستانه برابر هم به میدان رفتند که بازی با تساوی یک بر یک در وقت‌های قانونی به پایان رسید ولی یونایتد در ضربات پنالتی به برتری دست یافت.

یونایتد تاکنون سه بار در دیدار سوپرجام اروپا به میدان رفته که حاصل آن تنها یک قهرمانی بوده است. در سال ۱۹۹۱ با شکست رداستار بلگراد، یونایتد به قهرمانی در این جام رسید. شیاطین سرخ بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان ۲۰۰۸ که برابر چلسی به دست آمد، در سوپرجام اروپا برابر لاتزیو با یک گل شکست خوردند.

در سال ۱۹۹۹ نیز بعد از قهرمانی دراماتیک در لیگ قهرمانان اروپا، شاگردان فرگوسن این بار با نتیجه ۲ بر یک به زنیت باختند. اکنون برای چهارمین بار تیم انگلیسی حضور در این دیدار را تجربه می‌کند.

در طرف مقابل رئال مادرید پنج بار حضور در این رقابت را تجربه کرده است که بعد از شکست در دو دیدار، توانست در سه بازی اخیر خود به برتری دست یابد. در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ رئال مادرید به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان به مصاف سویا رفت که هر سال به برتری رسید.

ورزشگاه

این دیدار قرار است در ورزشگاه فیلیپ دوم شهر اسکوپیه پایتخت مقدونیه برگزار شود. ورزشگاه فیلیپ دوم ظرفیت ۳۰ هزار نفر را دارد که غیز از ۷۰۰۰ بلیت که به کشور میزبان اختصاص یافته، مابقی در اختیار دو باشگاه قرار خواهد گرفت.

نکات بازی

آخرین باری که یک تیم انگلیسی به قهرمانی در این جام رسید به سال ۲۰۰۵ بر می‌گردد که لیورپول توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. بعد از آن تیم‌های یونایتد و چلسی (دو بار) در رسیدن به این جام ناکام بودند.

ژوزه مورینیو هر چند افتخارات زیادی در کارنامه خود دارد ولی هنوز این قهرمانی را نتوانسته به کلکسیون قهرمانی‌های خود اضافه کند. او بعد از قهرمانی با پورتو و اینتر در لیگ قهرمانان بلافاصله تیمش را ترک کرد و فرصت بازی در این رقابت را به دست نیاورد و یک بار با پورتو و یک بار هم با چلسی در این رقابت شکست خورده است.

یونایتد در صورت قهرمانی به دومین قهرمانی‌اش در این رقابت می‌رسد تا بعد از لیورپول (سه قهرمانی) دومین تیم پر افتخار انگلیسی در این عرصه باشد.

ژوزه مورینیو اولین مربی است که با سه تیم مختلف در سوپر جام اروپا حاضر خواهد بود.

تیم‌های اسپانیایی هفت قهرمانی از هشت قهرمانی اخیر سوپرجام اروپا را به دست آوردند تا سلطه خود را در این رقابت به نمایش بگذارند.

آخرین باری که قهرمان لیگ اروپا، قهرمان سوپرجام شد به سال ۲۰۱۲ بر می‌گردد که اتلتیکومادرید با درخشش فالکائو و با برتری ۴ بر یک برابر چلسی قهرمان شد.

بارسلونا و میلان با پنج قهرمانی پرافتخارترین تیم‌ها در سوپرجام اروپا هستند.

غایبان

کریستیانو رونالدو به تازگی به اردوی رئال مادرید اضافه شده و در حالی که به همراه تیم به مقدونیه رفته ولی احتمال دارد در ترکیب رئال مادرید نباشد که در آن صورت، غایب بزرگ میدان لقب می‌گیرد. اریک بایی مدافع یونایتد نیز به دلیل اخراج در فینال لیگ اروپا در این دیدار به میدان نخواهد رفت و یک جلسه محرومیت خود را سپری خواهد کرد.

سابقه بازی

دو تیم تاکنون ۱۰ بار برابر هم به میدان رفته‌اند که کفه ترازو به سمت رئال سنگینی می‌کند. این تیم چهار بار در بازی‌های رو در رو، به برتری رسیده و در دو بازی شکست خورده است. دو دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی