English

گزارش سایت «اتریشی» از حرکت رو به جلوی فوتبال ایران

از تضمین امنیت در درون دروازه تا جواهری در خط حمله تیم ملی

یک سایت اتریشی پیشرفت قابل‌توجه تیم ملی ایران را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

از تضمین امنیت در درون دروازه تا جواهری در خط حمله تیم ملی

به گزارش خبرگزاری موج، صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله پایانی جام جهانی 2018 روسیه سوژه گزارش سایت اتریشی « abseits» شده است. این سایت در گزارش خود نوشت: ایران به عنوان اولین تیم آسیایی صعودش به مرحله پایانی جام جهانی را قطعی کرده است. تیم ملی که تا پیش از این 4 بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده، در حال حاضر در صدر جدول گروه خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا است و با کره جنوبی که در مکان دوم است، 7 امتیاز اختلاف دارد.

هدایت تیم ملی در حال حاضر بر عهده کارلوس کی‌روش پرتغالی با اصالتی موزامبیکی است. دستیار پیشین سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد معمولاً تیمش را با سیستم بازی 1-3-2-4 راهی زمین می‌کند.

با اینکه بسیاری از بازیکنان تیم ملی ایران در لیگ‌های مختلف اروپایی بازی می‌کنند، اعضای این تیم در داخل و خارج از زمین شناخت خیلی خوبی از یکدیگر دارند. در کنار اینها اعضای این تیم شخصیت‌های متمایزی از یکدیگر دارند.

علیرضا بیرانوند 25 ساله، بازیکنی از تیم پرسپولیس که در لیگ حرفه‌ای خلیج فارس ایران بازی می‌کند، دروازه‌بان تیم ملی است. این دروازه‌بان یک متر و 95 سانتی‌متری عملکردی تأثیرگذار به خصوص در مهار ضربات پنالتی دارد و پرتاب دست‌های قابل‌توجهی هم دارد که به بالای 60 متر می‌رسد. حتی با وجود اینکه بیرانوند تنها 13 بازی ملی در کارنامه‌اش دارد، اما حضور او در درون دروازه معمولاً امنیت و آرامش را برای تیم ملی به ارمغان می‌آورد.

دفاعی میانی تیم ملی هم توسط سیدجلال باتجربه هدایت می‌شود. مرتضی پورعلی‌گنجی که عضو تیم السد قطر است نیز به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کند. در سمت چپ خط دفاعی میلاد محمدی ایفای نقش می‌کند، بازیکنی سریع و دریبل‌زن با قدرت دفاعی بالا که عضو تیم تِرک گروژنی (نام جدید تیم: احمد گروژنی) است. همتای محمدی در سمت مخالف خط دفاعی رامین رضاییان، بازیکن اوستنده بلژیک است که او نیز بازیکنی قدرتمند به شمار می‌رود.

با وجود علی کریمی - البته نباید او را با هافبک پیشین بایرن مونیخ و شالکه اشتباه گرفت -  بازیکنی خیلی مستعد از تیم دینامو زاگرب که در میانه میدان نقش طراح را ایفا می‌کند. با حضور سعید عزت‌اللهی که بازیکنی قدرتمند است، زوج خط میانی ایران قدرت هجومی بیشتری به خود می‌گیرد. عزت‌اللهی جوان فصل گذشته با تیم روستوف روسیه هم حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

در خط حمله سه نفره تیم ملی، مسعود شجاعی 33 ساله در پست 10 (هافبک نفوذی بازیساز) به عنوان هافبک بازی می‌کند، بازیکنی که در بالاترین سطح کلاس بین‌المللی نیست، اما عملکرد سطح بالایی دارد، البته نباید در مورد تجربه و هوش او در بازی بحثی کرد.

علیرضا جهانبخش همانند مهدی طارمی (بازیکنی که می‌تواند به عنوان مهاجم نوک مورد استفاده قرار بگیرد)، در زمین خیلی فعال است. جهانبخش که عضو تیم AZ آلکمار است به خاطر سبک بازی پویایش در زمین، بازیکنی ارزشمند در پست خود به شمار می‌رود. رضا قوچان‌نژاد که در فصل گذشته اردویژه هلند 19 گل برای هیرنوین به ثمر رساند نیز بازیکنی بسیار انعطاف‌پذیر است که در پست خودش و در محوطه جریمه حریف بسیار تأثیرگذار است. گزینه باکیفیت دیگری که قابلیت بازی در هر دو پست بال چپ و راست را دارد، اشکان دژاگه است که در حال حاضر تیمی ندارد.

سردار آزمون که اخیراً با پایان حضور قرضی‌اش در روستوف به روبین کازان بازگشت، همانند جواهری در خط حمله تیم ملی ایران است. آزمون یکی از بااستعدادترین مهاجمان تاریخ تیم ملی ایران است. یکی از نکات قوت این مهاجم 26 ساله‌ قدرت بالای کنترل وی و قدرت جا گذاشتن مدافعان است. قدرت حفظ توپ و قابلیت بازی در پست بال هم از دیگر ویژگی‌های این مهاجم جوان است. در کنار این‌ها نباید قدرت گلزنی آزمون دست‌کم گرفته شود. او در فصل 17-2016 مجموعاً 12 گل برای روستوف به ثمر رساند که بهترین گلش را هم می‌توان در پیروزی 3 بر 2 سورپرایزکننده روستوف برابر بایرن مونیخ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا نامید.

فوتبال در ایران به سمت و سوی مثبتی در حرکت است. تیم ملی این کشور متشکل از بازیکنان جوان زیادی است که می‌توانند در مسابقات جام جهانی سال آینده در روسیه نیز حضور داشته باشند. این تورنمنت همچنان جای زیادی برای درخشش استعدادهای ایران دارد، اما کارلوس کی‌روش و کادرفنی‌اش فرصت کافی دارند تا انواع سیستم بازی‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی