English

دبیر شورای المپیک آسیا متهم به فساد مالی شد

حسین المسلم، نایب رئیس فیفا و دبیر کل شورای المپیک آسیا متهم به درخواست کارمزد چند میلیون دلاری در قراردادهای ‌اسپانسرینگ بازی‌های آسیایی شد. گفته می‌شود که این کارمزد حدود ۱۰ درصد قراردادها بوده است.

دبیر شورای المپیک آسیا متهم به فساد مالی شد

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج ‌به نقل از تایمز، المسلم کویتی قرار است که این هفته‌ در انتخابات فدراسیون جهانی شنا دوباره به عنوان نایب رئیس اول انتخاب شود. المسلم عضو IOC، دبیر کل OCA (شورای المپیک آسیا)، کمیته‌ همبستگی المپیک نیز است. این کمیته‌ میلیون‌ها دلار برای گسترش ورزش به کشورهای مختلف می‌دهد.

تایمز صدای ضبط شده‌ای را منتشر کرده که مربوط به جلسه المسلم با یکی از نمایندگان آژانس بازرگانی چین است. او در این جلسه پیشنهاد داد که ۱۰ درصد از قراردادهای ‌اسپانسرینگ مربوط به بازی‌های آسیایی باید مستقیما به عنوان حق واسطه‌گری به او و همکارانش داده شود.

این یک مساله غیر عادی در سازمان‌های ورزشی است که فردی به صورت شخصی کمیسیون دریافت کند.

IOC اعلام کرده که این اتهام را پیگیری می‌کند.

این اولین بار نیست که المسلم تیتر خبرهای مربوط به فساد مالی قرار می‌گیرد؛ پیش از این نیز تایمز در خبری اظهار کرده بود که المسلم به برخی مقامات فوتبالی رشوه داده است.

همه این اتفاقات در حالی است که کویت از سوی IOC ، فیفا و ۱۰ فدراسیون ورزشی دیگر تحریم شده است زیرا دخالت‌های دولتی در ورزش این کشور وجود دارد.

OCA اعلام کرده است که از این مکالمه ضبط شده آگاهی دارد اما هیچ کمیسیونی به مسئولان IOC پرداخت نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی