English

چرا باید میزان عرق کردن به هنگام ورزش را اندازه گیری کنیم

عرق کردن از نظر ورزشکاران آزار دهنده است، اما نقش اساسی در خنک کردن بدن و افزایش کارایی ایفا می‌کند. عرق کردن باعث می‌شود که آب بدن کم شود و ورزشکار احتیاج دارد که مرتباً آب بدن را تامین کند.

چرا باید میزان عرق کردن به هنگام ورزش را اندازه گیری کنیم

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج به نقل از My fitness pal، ورزشکاران برای این که بدانند باید چه مقدار مایعات مصرف کنند بهتر است از میزان آب از دست داده بدن آگاهی داشته باشند.

ورزشکاران می‌توانند میزانی که معمولا بدن آنها آب را از دست می دهد را اندازه‌گیری کنند. با وزن کردن بدن قبل و بعد از ورزش می توانید میزان آب از دست رفته را اندازه‌ بگیرید. بهتر است از وزنه دیجیتالی استفاده کنید که وزن شما را ‌دقیق نشان دهد.

یک ساعت ورزش کنید و در این یک ساعت همان میزانی که همیشه ورزش می کنید را انجام دهید. بهتر است هنگام وزن کردن لباس های خود را در بیاورید. اختلاف وزن شما قبل و بعد از ورزش نشان ده‌نده میزان آب از دست رفته بدن است. وزن آب را به لیتر تبدیل کنید و به همان میزان آب مصرف کنید.

میزان آمادگی جسمانی، نوع ورزش و شدت آن بر میزان آب از دست رفته بدن تاثیر گذارند.

عرق بیشتر، نشان دهنده خوب یا بد ورزش نکردن نیست. میزان عرق کردن به طور معمول در یک فرد با وزن متوسط به هنگام ورزش ۱۷ انس در ساعت است. هر چقدر آمادگی جسمانی بیشتری داشته باشید بیشتر عرق می کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی