English

سلطانى‌فر:

ورزش یک زبان مشترک بین‌المللى است/ ایران در شرایط امنی قرار دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما باید از ابزار ورزش استفاده کنیم، چراکه ورزش یک زبان مشترک بین‌الملى است.

 ورزش یک زبان مشترک بین‌المللى است/ ایران در شرایط امنی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود سلطانی‌فر به مناسبت دو سالگی برجام اظهار داشت: برجام این تحول را برای ما ایجاد کرد که بتوانیم تعامل و ارتباطات‌مان را با جامعه بین‌الملل ورزشی و کنفدراسیون‌های آسیایی بیشتر کنیم که این مساله می‌تواند به توسعه ورزش به ما کمک کند.

وی ادامه داد: ما هم باید از ابزار ورزش استفاده کنیم، در جهان، بسیاری از کشمشکش‌ها و منازعات جهانی و تیرگی روابط به واسطه ارتباطات ورزشی، رفع می‌شود. ورزش یک زبان مشترک بین‌الملى است. ما هم در مقطعی که تحریم بودیم بسیاری از کشورها تمایل داشتند در حوزه ورزش با ارتباط داشته باشند و واقعیت هم این بود که این تعاملات برقرار بود؛ به این شکل که تیم‌های ورزشی ما به کشورهایی که ما را تحریم کرده بودند اعزام می‌شدند و تیم‌های ورزشی آنها به ایران سفر می‌کردند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در مقطعی که ما توانستیم با کشورهای پنج به علاوه یک در زمینه حفظ فعالیت‌های حقوق هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها تفاهم کنیم، فرصت‌های جدیدی برای ما در حوزه ورزش پیش آمد. ما بیش از شصت رویداد را تا الان بعد از برجام میزبانی کردیم. رویکرد جامعه ورزشی بین‌المللی بعد از برجام و پس از تعامل با ایران، رویکرد بسیار گسترده‌ای داشت. در واقع کشورهای جهان ارتباط با ایران در این حوزه را در برنامه‌های خود دارند درهمین راستا با ما رفت‌و‌آمد می‌کنند، در حال حاضر بسیاری از کشورها علاقمند هستند ضمن تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک ورزشی با ایران همکاری کنند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج جهان و جام‌جهانی کشتی مصداق این موضوع است، افزود: ایران در شرایط امنی نسبت به کشورهای منطقه قرار دارد در حالی که بیشتر کشورهای منطقه به خاطر تحملات تروریست در ناامنی قرار دارند کشور ما در شرایط امنی قرار دارد. به خاطر شرایط کشورمان، بسیاری از کشورهای همسایه که مشکلات عدم تامین امنیت دارند مسابقات‌شان را در ایران برگزار می‌کنند، مثل مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2018 کشور عراق که در ایران برگزار مى‌شود.

وزیر ورش و جوانان گفت: باوجود اینکه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایران سم پاشی می‌کنند ولی تقریباً برای همه محافل بین‌المللی دنیا این نکته به اثبات رسیده که ایران شرایط میزبانی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی از جهت امنیت، زیر ساخت‌های، مدیریت و عوامل اجرایی دارد. برجام این تحول را برای ما ایجاد کرد که ما بتوانیم تعامل و ارتباطاتمان را با جامعه بین‌الملل ورزشی و کنفدراسیون‌های آسیایی بیشتر کنیم که فکر می‌کنم این مساله می‌تواند به توسعه ورزش به ما کمک کند.

وی افزود: این ارتباطات، باعث انتقال تجربیات و دانش ایران در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش می‌شود و به هرحال شرایطی به وجود می‌آورد که به نظر من باید ورزشکارمان از این بستر برای رشد خود استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه