English

انتخابی تیم‌های ملی کشتی

تهران باز هم انتظارات را برآورده نکرد

استان‌های خوزستان و مازندران بهترین عملکرد را در میان استان‌های کشور در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی داشتند اما کشتی پایتخت نتوانست در حد انتظار ظاهر شود.

تهران باز هم انتظارات را برآورده نکرد

به گزارش خبرگزاری موج، رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای شناخت مسافران جهانی پاریس ۲۰۱۷ روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی و با استقبال بسیار خوب مردم علاقه‌مند به کشتی برگزار شد. در این رقابت‌ها تمامی عنوان‌داران و مدعیان تیم‌های ملی کشتی به روی تشک رفتند که در این میان برخی نفرات مانند حسن رحیمی در کشتی آزاد و سعید عبدولی، افشین بیابانگرد و رامین طاهری به دلیل مصدومیت غایب بودند.

در میان ۱۶ آزاد و فرنگی‌کاری که موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند، استان خوزستان با ۴ قهرمان در کشتی فرنگی و استان مازندران با ۳ قهرمان در کشتی آزاد، در میان استان‌های سراسر کشور بهترین عملکرد را از خود نشان دادند. زنجان با معرفی دو قهرمان در کشتی آزاد و فرنگی و لرستان نیز با معرفی دو قهرمان در کشتی آزاد و فرنگی از دیگر استان‌های موفق این دوره از رقابت‌ها بودند که با وجود کمبود امکانات، بالاتر از پایتخت قرار گرفتند.

اما تهران به عنوان پایتخت ایران که روزگاری حرف نخست در کشتی آزاد را می‌زد و کشتی‌گیران صاحب‌نامی را به ورزش ایران معرفی کرده است، در ادامه سیر نزولی خود در سال‌های اخیر، باز هم نتوانست آن طور که باید، انتظارات را برآورده کند.  البته سعید داداش‌پور، آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم که با نام استان تهران موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، در اصل متعلق به استان مازندران است و این کشتی‌گیر مازندرانی با دوبنده استان تهران پا به روی تشک گذاشت. هرچند سعید داداش‌پور نیز با نام استان تهران موفق به قهرمانی شد اما نمی‌توان این کشتی‌گیر را پرورش یافته مربیان تهرانی دانست.

در کشتی فرنگی نیز کشتی تهران تنها یک نماینده در فینال این رقابت‌ها به نام شهاب قوره‌جیلی داشت که البته او هم کُرد است و در حال حاضر ساکن شهر قدس است و زیر نظر ناصر نوربخش در توابع تهران تمرین می‌کند.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، نفرات برتر به ترتیب زیر معرفی شدند:

* کشتی فرنگی

۵۹ کیلوگرم: مهرداد مردانی (خوزستان)

۶۶ کیلوگرم: محمد الیاسی (خوزستان)

۷۱ کیلوگرم: فرشاد بلفکه (لرستان)

۷۵ کیلوگرم: پیام بویری (خوزستان)

۸۰ کیلوگرم: یوسف قادریان (البرز)

۸۵ کیلوگرم: حسین نوری (زنجان)

۹۸ کیلوگرم: سید مصطفی صالحی‌زاده (خوزستان)

۱۳۰ کیلوگرم: شهاب قوره‌جیلی (تهران)

* کشتی آزاد

۵۷ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران)

۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان‌پور (مازندران)

۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری (زنجان)

۷۰ کیلوگرم: سعید داداش‌پور (تهران)

۷۴ کیلوگرم: پیمان یاراحمدی (لرستان)

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران)

۹۷ کیلوگرم: امیر محمدی (خراسان شمالی)

۱۲۵ کیلوگرم: یدالله محبی (کرمانشاه)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی