English

ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در برنامه تعریف شده است

سلطانی‌فر: تلاش می‌کنیم که محدودیت‌های ورزش بانون برطرف شود

وزیر ورزش جوانان گفت: بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید از تمامی ظرفیت های کشور برای توسعه اقتصادی استفاده شود.

سلطانی‌فر: تلاش می‌کنیم که محدودیت‌های ورزش بانون برطرف شود

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود سلطانی‌فر در جلسه شورای اداری استان مرکزی با بیان اینکه ورزش در واقع عرصه نشان دادن توانمندی کل نظام و سیستم یک کشور است، گفت: در طول تاریخ، ورزش عرصه‌ای بوده است که کشورها توانمندی، فرهنگ، ایدوئولوژی و رویکرد خود را به طرف مقابل نشان دهند و بر این اساس ورزش مقوله‌ای بسیار گسترده است.

وی بیان کرد: ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در برنامه تعریف شده است و در تعدادی از استان‌ها از جمله بوشهر و فارس این خانه‌ها ایجاد شده است. زمین چمن مصنوعی با فضایی محدودتر از حد استاندارد برای این خانه‌های روستایی در نظر گرفته شده که می‌تواند برای توسعه ورزش در روستاها بسیار موثر باشد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خانه‌های ورزش روستایی را در صورت همکاری تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها و مسئولان استانی در تامین تجهیزات می‌توان با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی ایجاد کرد. این امکان زمینه‌ای برای کشف استعدادهای ورزشی که در روستاها ساکن هستند و شکوفا شدن استعداد افراد در بخش ورزش را فراهم می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص ورزش بانوان نیز گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که بانوان بتوانند استفاده بهینه و حضور گسترده‌تر در اماکن ورزشی داشته باشند. امروز مشکلاتی در این بخش برطرف شده است. به عنوان نمونه مشکلی که در بخش بسکتبال با فدراسیون جهانی داشتیم با ارائه پوشش مناسب و با حفظ شرایط فرهنگی و شرعی کشور حل شده است و باید برای رفع مسائل ورزش بانوان همچنان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بانوان در عرصه‌های ورزشی حضور دارند و پیروزی‌های بزرگی به ارمغان آورده‌اند. تلاش می‌کنیم بانوان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند فعالیت‌های ورزشی را در شرایط مناسب‌تری انجام دهند، محدودیت‌ها برطرف و فضاهای مناسب برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود.

سلطانی فر با اشاره به تدوین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اسفند سال ۱۳۹۲ توسط مقام معظم رهبری، عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید از تمامی ظرفیت‌های کشور برای توسعه اقتصاد استفاده شود. شاه‌بیت این سیاست‌ها بالا بردن ضریب بهره وری ظرفیت‌های کشور و مقاومت اقتصاد در برابر تنش‌های سیاسی در عرصه‌های بین‌المللی است. در بخش های مختلف کشور از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر بخش‌ها ظرفیت‌های بسیاری برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

سلطانی‌فر تاکید کرد: یکی از مشکلات در بهره گیری از تمام ظرفیت‌های سیاست اقتصاد مقاومتی در سال‌های ابتدایی این بود که در آن ایام تحت تاثیر تحریم‌های غیر قانونی و غیر منصفانه بودیم و امکان استفاده از این ظرفیت‌ها کمتر وجود داشت. بیکاری گسترده، کاهش ارزش پول ملی، رشد اقتصادی منفی جزو مواردی بود که اقتصاد کشور را در سال‌های گذشته تحت تاثیر منفی قرار داده بود. تمام برنامه‌های کشور در دولت تدبیر و امید بر اساس نسخه‌ای که مقام معظم رهبری گفته بودند تدوین شد تا شاهد حل مشکلات اقتصادی کشور که زیرساخت و زیربنای حل مشکلات دیگر است باشیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: علاوه بر این تحریم‌ها، تهدیدها و تنگناها، تهدیدها و تحریم‌های سیاسی و تهدیدهای نظامی در ابتدای کار دولت تدبیر و امید وجود داشت ولی علی‌رغم این موارد برای بهبود شرایط تلاش شد.

وی با اشاره به مذاکره با شش کشور قدرتمند و دستاورد دولت از این مذاکره‌ها با وجود تهدید نظامی علیه ایران، عنوان کرد: دولت تلاش بسیاری برای رفع تحریم‌ها و دفاع از حقوق هسته‌ای بکار بست.

سلطانی فر با بیان اینکه ظرفیت بخش‌های مختلف کشور از جمله اقتصاد بسیار بیش از میزانی است که هم اکنون مورد استفاده قرار گرفته است، تاکید کرد: حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی در صورت نبود همدلی و وفاق و همکاری امکانپذیر نیست و باید برای توسعه کشور در تمامی بخش‌ها به ویژه در بخش اقتصادی که بر تمام بخش‌ها تاثیر گذار است. با همدلی و همبستگی برنامه ریزی کرده و برنامه‌ها را اجرا و برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم تا طی سه سال آینده به نتایج خوب و دستاوردهای قابل قبول برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه