English

ترس فیفا باعث تغییر داوران فینال جام کنفدراسیون‌ها شد

فیفا به علت ترس از داوران اهل آمریکای جنوبی آنها را کنار گذاشت و سه داور اروپایی را برای کنترل تصاویر برگزید.

ترس فیفا باعث تغییر داوران فینال جام کنفدراسیون‌ها شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آس، دیدار نهایی جام کنفدراسیون‌ها امشب (یک‌شنبه) بین دو تیم پرتغال و شیلی برگزار می‌شود اما پیش از این بازی اتفاقی عجیب افتاد. فیفا در آخرین ساعات و بدون ارائه توضیحی داورانی را که قرار بود کنترل فناوری بازبینی تصاویر به عهده‌شان باشد، تغییر داد. ریکی برزیلی، کاسارس پاراگوئه‌ای و بیروموشاهو اهل بروندی قرار بود سه داوری باشند که بازبینی تصاویر بر عهده‌شان باشد اما فیفا ناگهان تصمیم گرفت کلمنت تورپین فرانسوی، آرتور دیاس پرتغالی و یوری پراپرونیک اسلوونیایی را انتخاب کند. چهار داور اصلی زمین نیز اروپایی هستند؛ مازیچ و دستیارانش هر سه صربستانی‌اند. داور چهارم نیز اسلونیایی است. نبود داور اهل آمریکای جنوبی در میان هفت داور باعث ناراحتی کنفدراسیون آمریکای جنوبی  به خصوص کشور شیلی شده است.

تغییر داوران تنها می‌تواند یک دلیل داشته باشد؛ فیفا در حال مبارزه با داوارانی است که مخالف فناوری بازبینی هستند. داوران آمریکای جنوبی با رهبری پیتانا کاملا مخالف استفاده از این فناوری هستند. البته شرایط در میان اروپایی‌ها نیز این چنین است اما با تلاش کولینا و بوساکا این مخالفت کمتر شده است.

داوران اهل قاره آمریکا از فناوری بازبینی ضربه خوردند چون تعداد زیادی از آنها به علت مخالفت با این موضوع از قضاوت کنار گذاشته شدند. به همین خاطر فیفا از ترس به وجود آمدن مشکل، تصمیم به تغییر داوران گرفت. ممکن بود سه داور از اعلام کردن اتفاق مشکوک در محوطه جریمه سر باز بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه