English

تحقیق دادستانی سوئیس از ۱۷۸ نفر در ۲۵ پرونده رشوه‌های فیفا

دادستانی سوئیس اطلاعات جدیدی درباره تعداد افراد و پرونده‌های مربوط به فساد فیفا را اعلام کرد.

تحقیق دادستانی سوئیس از ۱۷۸ نفر در ۲۵ پرونده رشوه‌های فیفا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتد پرس، دادستانی سوئیس در حال تحقیق روی 25 پرونده رشوه‌های مربوط به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و پروسه انتخاب میزبان‌های روسیه و قطر به عنوان میزبان‌های جام‌جهانی 2018 و 2022 هستند. البته میخائیل لائوبرا از دادستانی سوئیس اطلاعات دقیقی از نوع 25 پرونده فساد فیفا را ارائه نکرد اما گفت که در میان متهمان اسامی افرادی همچون ژوزف بلاتر (رئیس سابق فیفا)، ژروم والکه (دبیرکل سابق فیفا) و فرانس بکن‌بائر (رئیس کمیته برگزاری جام‌جهانی 2006 در آلمان) وجود دارند.

دادستانی سوئیس همچنین تعداد افرادی را که در معاملات مشکوک فرآینده اعطای میزبانی‌ جام‌های جهانی 2018 و 2022 در روسیه و قطر مشارکت داشتند را اعلام کرد.

لابوئرا در این رابطه گفت: تا الان 178 نفر در ارتباط با این پرونده مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. در حال حاضر نیز دولت سوئیس در حال بررسی 19 ترابایت اسناد و مدارک در همین بخش است.

پلیس سوئیس در سال 2015 میلادی عده‌ای از مقامات ارشد فیفا را در پرونده مربوط به فسادهای این نهاد به درخواست پلیس آمریکا بازداشت کرد. این فاجعه در فیفا منجر به از دست رفتن پست ریاست ژوزف بلاتر و محرومیت او از فعالیت در فوتبال شد. در ماه سپتامبر 2015 نیز نتایج تحقیقات دولت سوئیس نشان داد که 120 نفر در پرونده معاملات مشکوک فیفا دست داشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی