English

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷

آمریکا۳-ایران۰/هفته سوم با شکست شروع شد

تیم ملی ایران در اولین بازی خود از هفته سوم لیگ جهانی والیبال برابر آمریکا به میدان رفت.

آمریکا3-ایران0/هفته سوم با شکست شروع شد

به گزارش خبرگزاری موج، تیم ملی والیبال ایران در نخستین روز از هفته سوم لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال که به میزبانی شهر کاتوویس در کشور لهستان برگزار می‌شد، رو در روی تیم ملی آمریکا قرار گرفت.

آمریکا، در لیگ جهانی امسال با توجه به نبود برخی بازیکنان با تجربه‌اش از جمله متیو اندرسون تا به اینجای کار نتوانسته انتظارات را برآورده کند. همچنین تغییرات صورت گرفته در تیم آمریکا و جوانگرایی در برخی پست ها باعث شده تا شاگردان جان اسپیرو پیش از شروع هفته سوم با دو برد و چهار باخت و کسب هفت امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی سطح یک لیگ جهانی بایستند و امیدوارند با پیروزی بر ایران بتوانند امیدهای خود را برای صعود پررنگ تر کنند.

تیم ملی والیبال ایران نیز با حضور ایگور کولاکوویچ سرمربی جدید خود، تا پایان هفته دوم و پیش از دیدار با آمریکا با سه برد و سه باخت و کسب هفت امتیاز در جایگاه هشتم سطح یک لیگ جهانی قرار دارد و در صورت پیروری بر آمریکا علاوه بر افزایش شانس خود برای صعود به مرحله نهایی می تواند امیدوار باشد در صورت باخت لهستان به روسیه خود را تا رده پنجم جدول بالا بکشاند.

تیم ملی ایران در هفته دوم رقابت ها که به میزبانی سالن آزادی تهران برگزار شد توانست برابر تماشاگران خودی، بلژیک و آرژانتین را شکست دهد اما مقابل صربستان بازی را واگذار کرد.

ایران و آمریکا تاکنون پنج بار در لیگ جهانی به مصاف هم رفته‌اند که آمریکا سه بار و ایران دو بار به پیروزی رسیده‌اند.

عادل غلامی به دلیل کشیدگی کشاله پا و محمدجواد معنوی نژاد به دلیل آسیب دیدگی قادر به همراهی تیم‌ملی ایران در بازی برابر آمریکا نیستند.

سعید معروف، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، علی شفیعی، محمد طاهر وادی، مسعود غلامی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری تیم ملی والیبال ایران را در هفته سوم لیگ جهانی همراهی می‌کنند.

تیلور ساندر، جفری جندریک، کاویکا شوجی، جیک لانگلویس، میکا کریستینسن، دانیل مکدونل، بنجامین پتچ، کارسون کلارک، توری دفالکو، گارت موآگوتوشیا، تیلور آوریل، دیوید اسمیت، داستین واتن و اریک شوجی بازیکنان تیم‌ملی آمریکا در هفته سوم لیگ جهانی هستند.

ست اول؛ ضعیف و دور از انتظار

تیم ملی والیبال ایران در ست نخست دیدار برابر آمریکا نمایش پراشتباهی داشت و نتوانست نمایش قابل قبولی داشته باشد. ملی پوشان کشورمان که در ست اول بسیار پراشتباه و دور از انتظار بودند با نتیجه ۱۷ بر ۲۵ شکست خوردند.

در این ست ملی پوشان ایران در دریافت ها خوب عمل نکردند و اشتباهات زیادی را مرتکب شدند. این درحالی بود که تیم آمریکا نمایش کم نقصی داشت و از سرویس های کم اشتباهی هم سود برد.

ست دوم؛ بهتر اما بازهم بازنده

ست دوم هم برای ایران مثل ست اول شروع شد. ملی پوشان کشورمان که به نظر می رسید با روزهای خوب خود فاصله زیادی دارند در این ست هم تمرکز لازم را نداشتند و در امتیازات ابتدایی فرصت مانور را در اختیار حریف قرار دادند و چند امتیاز عقب افتادند و وقت اول استراحت فنی را ۵ بر ۸ واگذار کردند.ملی پوشان کشورمان در ست دوم نمایش پایاپایی را با آمریکا داشتند و هر چند بهتر از ست اول عمل کردند اما در زدن سرویس ها بازهم با مشکل مواجه شدند و نتوانستند از دفاع خوب آمریکا عبور کنند. 

ست سوم؛ غافلگیری عجیب ایرانی ها

شاگردان کولاکوویچ هر چند در ست سوم شروع خوبی نداشتند اما در ادامه روند بهتری در پیش گرفتند و توانستند علاوه بر اینکه امتیازات از دست رفته را جبران کنند از امتیاز ۱۷ از حریف پیشی بگیرند.

ملی پوشان کشورمان در ادامه بازی خوب خود در ست سوم توانستند نمایش کم نقص خود را ادامه دهند و ۲۴ بر ۲۱ از حریف خود پیش بیفتند اما در حالی که برای رسیدن به پیروزی در این ست فقط یک امتیاز می خواستند در این امتیازات حساس کم آوردند و حریف امتیازات از دست رفته را جبران کرد و در نهایت ۳۰ بر ۲۸ این ست را از آن خود کرد تا در نهایت برنده این بازی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه