English

حمایت فیفا از جام جهانی ۲۰۲۲ با وجود جنجال‌سازی سعودی‌ها

با وجود حاشیه‌سازی و تلاش کشورهای عربی برای بدنام کردن قطر و گرفتن میزبانی جام جهانی فوتبال از این کشور، فیفا تاکید کرد که جام جهانی ۲۰۲۲ تنها در قطر برگزار خواهد شد.

حمایت فیفا از جام جهانی ۲۰۲۲ با وجود جنجال‌سازی سعودی‌ها

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج ‌به نقل از الکاس، مدت‌ها است که کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی۲۰۲۲ انتخاب شده است.

تنش سیاسی بین قطر و عربستان باعث شده است که دیگر کشورهای عربی هم به حمایت از سعودی‌ها بپردازند و ائتلاف عربی شکل گیرد تا قطر از همه نظر منزوی شود و کشورهای عربی تلاش کنند که برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را با ادعای حمایت این کشور از تروریسم ممنوع کنند.

فیفا با وجود جنجال سازی عربستان و هم پیمان‌هایش تاکید کرد که جام جهانی۲۰۲۲ در قطر برگزار خواهد شد و به زودی منطقه به روند عادی خود برمی‌گردد.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا گفت‌: ما با یک بحران دیپلماسی در منطقه روبرو هستیم اما اطمینان داریم که به زودی اوضاع به روند عادی خود بر خواهد گشت و کشورهای عربی با همدیگر سازش خواهند کرد. فیفا از نزدیک تحولات منطقه را دنبال می‌کند و ما ارتباط  منطقی با حکومت قطر داریم.

او ادامه‌ داد: جام جهانی ۲۰۲۲ پنج سال دیگر در قطر برگزار خواهد شد. اگر فوتبال بتواند در حل بحران موجود تاثیر گذار باشد بدون شک وارد عمل خواهیم شد. ما تصمیم‌های خود را به دور از سیاست اتخاذ می‌کنیم و این رویه‌ای است که به آن پایبند خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه