English

نمی‌دانم چرا صداوسیما در پخش راگبی مقاومت می‌کند

میرزاآقابیک: تبدیل شدن راگبی از فدراسیون به انجمن یک تصمیم سیاسی بود/ سرمربی تیم ملی برای چک کشیدن با من مشورت نکرد و زندانی شد

رئیس انجمن راگبی ایران گفت: تبدیل شدن راگبی از فدراسیون به انجمن یک تصمیم سیاسی بود که به دلیل مشکلات سعیدلو با رئیس وقت فدراسیون رخ داد.

میرزاآقابیک: تبدیل شدن راگبی از فدراسیون به انجمن یک تصمیم سیاسی بود/ سرمربی تیم ملی برای چک کشیدن با من مشورت نکرد و زندانی شد

به گزارش خبرگزاری موج، نشست خبری حسن میرزاآقابیک رئیس انجمن راگبی ایران صبح امروز در محل این انجمن برگزار شد. 

وی در صحبت‌های ابتدایی خود اظهار داشت: من از زمانی که راگبی به صورت فدراسیون اداره می‌شد در هیئت رئیسه آن حضور داشتم و کارهای زیادی در طول این چند سال انجام داده‌ام که می‌خواهم به برخی از آنها اشاره کنم. در آخرین سالی که فدراسیون راگبی وجود خارجی داشت مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دریافت کرده بود. در آن زمان 10 نفر هم وجود نداشتند که کارت مربیگری داشته باشند اما الان 160 مربی بین‌المللی و 85 داور بین‌المللی داریم که چند نفر از آنها نیز در تورنمنت‌های خارجی قضاوت کرده‌اند. ما همچنین در طول 5 سال اخیر توانسته‌ایم کار پایه‌ای انجام بدهیم و تیم‌های رده‌های مختلف سنی را ایجاد کنیم. 

رئیس انجمن راگبی ایران ادامه داد: فعالیت انجمن راگبی فراتر از چند فدراسیون است در واقع تبدیل شدن این رشته به فدراسیون انجمن کج‌سلیقگی در زمان علی سعیدلو بود. راگبی یک رشته المپیکی است که ما هم در فدراسیون جهانی و هم در کمیته ملی المپیک عضو هستیم. در واقع انجمن شدن راگبی یک تصمیم سیاسی بود چرا که سعیدلو با رئیس وقت فدراسیون مشکل داشت. ما در 5،6 سال اخیر دو بار قهرمان مسابقات غرب آسیا شده‌ایم و سال 94 نیز در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کردیم که موفق به کسب سهمیه نشدیم. متاسفانه دستگاه ورزش توجه لازم را به راگبی ندارد. من در زمان وزارت محمود گودرزی به همراه رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی نزد او رفتیم و بحث فدراسیون شدن راگبی را مطرح کردم که گودرزی صراحتا با این مسئله مخالفت کرد این در حالی بود که دلایل منطقی برای المپیکی شدن راگبی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به المپیکی بودن این رشته و همچنین برگزاری کلاس‌های متعدد و چاپ کتاب‌های مختلف اشاره کرد. 

میرزاآقابیک افزود: متاسفانه یکسری افراد از گذشته تاکنون حقی را از این رشته برای خودشان می‌خواهند که این کار شدنی نیست. زمان حضور من همه کارها دست یک نفر بود اما حالا شرایط متفاوت شده و افراد زیادی برای کمک کردن حضور دارند. 

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های مختلف از جمله راگبی ساحلی در سال 96 در خصوص بودجه این انجمن گفت: بودجه راگبی در سال 95 مبلغ 30 میلیون تومان بوده و این در حالی است که ما اعزام‌ها و مسابقات مختلفی را در برنامه داشتیم البته از محل‌های دیگری کمک‌هایی صورت گرفت اما انتظارم از وزارت این است که راگبی تبدیل به فدراسیون مستقل شود. اگر این اتفاق رخ بدهد و سالانه فقط 500 میلیون تومان بودجه داشته باشیم تضمین می‌کنم که طی چند سال آینده جزء 3 تیم برتر آسیا قرار بگیریم. ما باید بودجه مستقلی داشته باشیم البته حتی تا چند وقت پیش حساب ارزی هم برای دریافت کمک از فدراسیون‌های آسیایی و جهانی راگبی نداشتیم که این اتفاق با مساعدت رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی صورت گرفت. 

 رئیس انجمن راگبی ایران در خصوص دستگیر شدن سرمربی تیم ملی و حواشی پیرامون این اتفاق گفت: ما هر ساله تیم را با کمک اسپانسر به مسابقات اعزام می‌کنیم، در سال 94 با یک شرکت تبلیغاتی که مسئولیت آن برعهده برادر سرمربی تیم ملی بود قرارداد بستیم. با این وجود علیرضا اعرابی به عنوان سرمربی تیم ملی از چک شخصی خود استفاده کرد. بین این شرکت تبلیغاتی و شرکت دیگری به نام ساپکو قراردادی منعقد شده بود تا هزینه‌ها پرداخت شود در واقع ما در این موضوع دخالتی نداشتیم و طرف ما فقط شرکت تبلیغاتی بود. به هر حال سرمربی تیم ملی با کمک‌های فدراسیون بیرون آمده و حالا باید این چاله را برادرش پر کند. من به همسر اعرابی گفتم که به طور دقیق میزان بدهی را بگویند تا بتوانیم کمک لازم را انجام بدهیم، این در حالی بود که برادر او در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد که وزارت ورزش مبلغی را به انجمن کمک کرده و ما نمی‌خواهیم این پول را به آنها بدهیم. من می‌خواهم اینجا بگویم که اگر کسی در وزارت ورزش کمک  کرده و این شخص مدعی این کار است اگر بتواند ثابت کند همه بدهی‌ها را پرداخت می‌کنم. 

میرزاآقابیک در ادامه این موضوع گفت: چندی قبل برای یک ورزشکار اتفاق تلخی افتاد که همه در آن موضوع انجمن راگبی را زیر سوال بردند. این در حالی است که ما قرار نیست تاوان همه را بدهیم. من 11 میلیون تومان به اعرابی کمک کردم و حالا برادرش که چنین ادعایی را مطرح کرده باید در مراجع قانونی پاسخگو باشد. 

وی خاطرنشان کرد: بهترین بازیکن سال 95 ایران نواب اسدزاده بود که چندی قبل در حین رفتن به محل تمرین در شهر قم تصادف کرد و دو انگشت او قطع شد. هیچ کس به چنین موضوعی اشاره هم نکرد و همه دنبال حواشی برای این ورزش نوپا هستند به هر حال اعرابی به خاطر برادرش که مسئول آن شرکت تبلیغاتی است چک کشیده و ما در این باره احقاق حق خواهیم کرد. 

رئیس انجمن راگبی ایران در واکنش به این موضوع که سرمربی تیم ملی برای اعزام شاگردانش دست به چنین کاری زده گفت: هیچ دستگاه نظارتی نمی‌تواند مرا به خاطر عدم اعزام تیم بازخواست کند چرا که  بودجه ما بسیار محدود است. اعرابی در خصوص دادن چک با من هیچ مشورتی نکرد، من هم پس از این اتفاق گفتم که نمی‌گذارم که اذیت شود اما قرار نیست از جیبم پولی بدهم. 

میرزاآقابیک در خصوص امکانات این رشته ورزشی در ایران تصریح کرد: زمانی که من آمدم فقط زمین شماره 4 مجموعه ورزشی آزادی در اختیارمان بود اما الان زمین ورزشگاه تختی را نیز داریم. در حال حاضر در هر زمینی که بتوان فوتبال بازی کرد می‌توان راگبی را برگزار کرد اما یک محل دائم برای برگزاری مسابقات می‌خواهیم، ما این پیشنهاد را دادیم که زمین شماره 4 آزادی به صورت کامل در اختیار ما باشد و خودمان آن را تجهیز می‌کنیم و حتی خوابگاه نیز می‌سازیم.

وی با گلایه از صداوسیما اظهار داشت: راگبی یک ورزش انگلیسی است نه آمریکایی، نمی‌دانم چرا صداوسیما برای پخش راگبی این قدر مقاومت می‌کند. راگبی در حال حاضر در مدارس تهران به صورت غیررسمی راه‌اندازی شده است. قرار است بخشنامه آن نیز صادر شود تا به ورزش‌های مدارس اضافه شود. 

رئیس انجمن راگبی ایران با تاکید دوباره بر سیاسی بودن تبدیل راگبی از فدراسیون به انجمن گفت: نباید این تصمیم گرفته می‌شد در حال حاضر هم مشکلی برای فدراسیون شدن وجود ندارد اما باید مسئولان ورزش را در این خصوص قانع کنیم. 

میرزاآقابیک من چندی قبل می‌خواستم به مسابقات جام جهانی بروم اما با این سفر من در وزارت ورزش موافقت نشد این در حالی است که آبدارچی کمیته ملی المپیک هم به لندن در سال 2012 رفت. من عضو کمیته توسعه آسیا هستم و افراد دیگری از انجمن ما در آسیا پست دارند. ما این پست‌ها را در حالی داریم که با هیچ و به صورت سه اجلاس در میان شرکت می‌کنیم اما متاسفانه گاهی اوقات رفتارهایی صورت می‌گیرد که امیدواریم دیگر شاهد آن نباشیم و آن روزی را در دولت تدبیر و امید ببینیم که راگبی تبدیل به فدراسیون شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه