English

هم ورشکست شدند، هم رئیس ندارند؛

الاهلی قربانی ناتوی عربی/ پرسپولیس از این فرصت استفاده می کند؟

در حالیکه پرسپولیس نظم ساختاری خوبی دارد الاهلی عربستان هم اسپانسر قطری خودش را از دست داد و هم رئیسش استعفا داده؛ باید دید نماینده ایران از این فرصت استفاده می کند؟

الاهلی قربانی ناتوی عربی/ پرسپولیس از این فرصت استفاده می کند؟

به گزارش خبرگزاری موج، پرسپولیس رسید به الاهلی عربستان، دیداری که به دلایلی واضح هم از منظر فوتبالی و هم از جهات دیگر بسیار مهم است و حساس. پرسپولیس البته در این قرعه کشی تا حدودی خوش شانس بود نه از این جهت که میزبان نیست - که این دقیقا بدشانسی این تیم محسوب می شود - بلکه از آن دیدگاه که حریفش لااقل تا سی روز آینده تمرکز ندارد و به هم ریخته است.

الاهلی عربستان تقریبا همزمان با قرعه کشی در هتل ماریوت کوالالامپور همه چیزش به هم ریخت، شاید دقیقا به همین دلیل بود که دو نماینده این تیم در هتل ماریوت پس از مشخص شدن قرعه و مواجهه با پرسپولیس آنهمه افسوس خوردند و ترسیدند. در واقع از قیافه آنها میشد فهمید که دوست ندارند به نمایندگی از اعراب مقابل پرسپولیس ایران شکست خورده باشند و راه را برای صعود پرسپولیس هموار کنند.

اما در پس ذهن آنها چه می گذشت که اینهمه وادادند؟ الاهلی بسیار بد شانس بود، علاوه بر اینکه پرسپولیس در اوج دوران زندگی اش در همه چند دهه گذشته به سر می برد باید تاکید کرد که خود الاهلی بسیار آشفته است. اولین اتفاق همزمان برای آنها این بود:

به هم ریختن روابط عربستان با قطر که البته یک سر آن هم به مناسبات سیاسی قطر با ایران برمیگشت و خروج این کشور از ناتوی عربی مقابل ایران.

این اتفاق اما اگر برای هیچ تیمی در آسیا ضرر زنده نبوده باشد برای الاهلی هست چون اسپانسر این تیم از بد روزگارشان شرکت هوایی قطر بود که یکی از بزرگترین - برخی می گویند بزرگترین- شرکت های هوایی جهان شمرده می شود. خروج این اسپانسر از روی پیراهن الاهلی یعنی از دست رفتن کلی پول!

الاهلی قربانی ناتوی عربی/ پرسپولیس از این فرصت استفاده می کند؟

پیش از آن هم المرزوقی رئیس این باشگاه از سمت خود استعفا کرده بود تا این باشگاه بدون صاحب بماند. نکته اینجاست که تا 20روز بعد از این هم مجمع این باشگاه تشکیل جلسه نمی دهد تا رئیس را انتخاب کند و این یعنی ولنگاری حریف پرسپولیس در صحرای عربستان.

این دو اتفاق برای پرسپولیس نه یعنی پیروزی که یعنی فرصت برای بردن حریف و گم کردن این باشگاه در توفان شن عربستان. پرسپولیس در این 20 روز می تواند بازیکن بگیرد، روی برنامه های مربی اش کار کند، بدنسازی کند، اردو برود، آماده باشد و تمام نقاط ضعف خودش را برطرف کند و نقاط قوت الاهلی را پیدا کند.

الاهلی به این راحتی نمی تواند خودش را جمع و جور کند آنها در پی تصمیم های اشتباه عربستان و خام شدن در برابر ترامپ مشکلاتی را برای کشور خودشان به بار آورده اند که یکی از آنها همین موضوع است. حالا پرسپولیس است و تمرکزی 25 روزه برای صعود به نیمه نهایی و لشکر کشی برابر برنده العین امارات و الهلال عربستان. باید دید پرسپولیس چگونه از این فرصت استفاده می کند؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه