English

عظیم قیچی‌ساز فردا به ایران بازمی‌گردد

عظیم قیچی ساز کوهنورد قهرمان ایرانی که با فتح یکی دیگر از قله های بالای 8 هزارمتری جهان به جمع 16کوهنورد برتر جهان پیوست، عصر فردا به کشور بازمی‌گردد.

عظیم قیچی‌ساز فردا به ایران بازمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری موج، عظیم قیچی ساز که پس از فتح قله 8516 متری لوتسه در نپال، به باشگاه کوهنوردان فاتح تمام قله های بالای 8 هزارمتری پیوسته، فردا دوشنبه، ساعت 18 با استقبال علاقه‌مندان و ورزش‌دوستان، وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی خواهدشد.

قیچی‌ساز هیمالیانورد پرافتخار ایرانی بامداد جمعه 29 اردیبهشت 1396 به سمت قله لوتسه حمله کرد و توانست بدون کپسول اکسیژن چهارمین قله بلند دنیا (ارتفاع ۸۵۱۶ متر) را در ساعت ساعت ۱۲:۲۲ فتح کند.

عظیم قیچی ساز با فتح این قله، جزو ۱۶ رکورددار جهان شد که بدون استفاده از کپسول اکسیژن و شرپا، تمام ۱۴ قله بالای هشت هزار متری را پیموده‌اند.

برودپیک، دائولاگیری٬ نانگاپاربات٬ کانچن چونگا٬ گاشربروم۱ و ۲٬ آناپورما٬ کی۲ ٬ ماناسلو٬ ماکالو٬ چو آیو٬ شیشاپانگما، اورست و لوتسه ۱۴ قله هشت هزاری است که او موفق به فتح آن ها شده است.

حسین مقدم و سعید میرزایی نیز کوهنوردان ایرانی هستند که به  همراه عظیم به قله لوتسه رسیدند. حسین مقدم نیز همانند عظیم قیچی ساز بدون کپسول اکسیژن در حال فتح لوتسه است.

ایرج معانی و محمود هاشمی نیز پیش از او به لوتسه رسیده بودند.

 بدین ترتیب عظیم قیچی ساز، حسین مقدم، سعید میرزایی، ایرج معانی و محمود هاشمی پنج کوهنورد ایرانی هستند که در بهار ۹۶ موفق به فتح لوتسه شدند.

اولین کوهنوردی که به باشگاه هشت هزاری ها پیوست در سال ۱۹۸۶ و ایتالیایی بود. بعد از او در سال ۱۹۹۵ کوهنورد سوییسی به این باشگاه پیوست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی