English

بازی های کشورهای اسلامی/یزدانی با شکست قهرمان المپیک فینالیست شد

حسن یزدانی آزادکار وزن 86 کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی این وزن در بازی های کشورهای اسلامی با شکست مقتدرانه برابر کشتی گیر نامدار جمهوری آذربایجان به فینال راه یافت.

بازی های کشورهای اسلامی/یزدانی با شکست قهرمان المپیک فینالیست شد

 به گزارش خبرگزاری موج، رقابت های چهار وزن 61، 70، 86 و 125 کیلوگرم از ساعت 10:30 به وقت ایران در سالن ورزشی حیدرعلی اف شهر باکو آغاز شد.

در وزن 86 کیلوگرم «حسن یزدانی» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل «بهادر قدیرف» از تاجیکستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید.

این قهرمان المپیک در مرحله نیمه نهایی مقابل «شریف شریف اف» دارنده مدال طلا و برنز المپیک و قهرمان جهان از جمهوری آذربایجان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

در وزن 61 کیلوگرم «مسعود اسماعیل پور» در دور اول مقابل «رجب منیر آکتاس» از ترکیه با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. وی در دور بعد «کوات امیرتایف» از قزاقستان را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

اسماعیل پور در این مرحله به مصاف «حاجی علی اف» قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از جمهوری آذربایجان می رود.

در وزن 70 کیلوگرم «مصطفی حسین خانی» در مبارزه نخست با نتیجه 10 بر صفر «سوربون عبدالخائف» از تاجیکستان را شکست داد و در دور بعد در کشتی با «اختیار نورزاف» دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از ازبکستان با نتیجه 7 بر 6 به پیروزی رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد.

حریف وی در این دیدار «آدام باتیروف» کشتی گیر روسی الاصل بحرین و دارنده مدال طلای آسیا است.

در وزن 125 کیلوگرم «جابر صادق زاده» در دور نخست مقابل «زمان انور» از پاکستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید.

وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با «جمال الدین ماگومداف» دارنده مدال نقره و برنز جهان از آذربایجان کشتی می گیرد.

چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور نمایندگان 54 کشور اسلامی در 22 رشته ورزشی از 22 اردیبهشت ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شده است و تا اول خردادماه ادامه دارد. 

کاروان ایران نیز با ترکیب 280 نفر (127 ورزشکار مرد و 31 ورزشکار زن) در 20 رشته به غیر از فوتبال و هندبال از 16 فدراسیون ورزشی در این بازی ها حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه