English

وزیر ورزش: به دنبال استفاده همه باشگاه‌ها از بازیکنان سرباز هستیم

وزیر ورزش و جوانان پس از بازدید از برگزاری مسابقات بین‌المللی گلف (کاپ صلح و دوستی) گفت: به دستور رییس‌جمهور، سازمان ملی جوانان دوباره ایجاد می‌شود.

وزیر ورزش: به دنبال استفاده همه باشگاه‌ها از بازیکنان سرباز هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر مسعود سلطانی‌فر پس از بازدید از نحوه برگزاری مسابقات بین‌المللی گلف در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات پاسخ داد.

او درباره برگزاری اولین دوره مسابقات گلف به میزبانی ایران و در مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب، اظهار کرد: این مسابقات با حضور چهار کشور خارجی به همراه ایران برگزار شد. خوشبختانه همه چیز راضی‌کننده است و کشورها هم رضایت دارند. به نظرم گلف در ایران کم‌تر توسعه پیدا کرده است دلیل اصلی آن هم نداشتن زمین‌های وسیع و مناسب این ورزش است. من پیشنهادی که دارم احداث زمین‌های وسیع در حاشیه شهرهاست. البته باید به امکانات هم توجه کرد. از آن‌جایی که ورزش گلف و احداث زمین‌های آن مشکلی برای فضاهای سبز ایجاد نمی‌کند می‌تواند در بیرون شهرها جلوه خوبی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: من بارها دیده‌ام که دیپلمات‌های کشورهای مختلف علاقه زیادی به بازی کردن این ورزش دارند. هم‌چنین چون ورزش گلف رشته‌ای المپیکی به حساب می‌آید باید توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

وزیر ورزش و جوانان درباره خصوصی بودن زمین‌های گلف و حتی مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب و راهکار وزارت برای کمک به توسعه این ورزش، گفت: البته فدراسیون برای استفاده از زمین باشگاه انقلاب هیچ مشکلی ندارد. این که امکان انحصاری شدن زمین‌ها برای فدراسیون ایجاد شود نیاز به بررسی و بودجه دارد.

او افزود: به نظرم استفاده از زمین‌های وسیع در حاشیه شهرهای شمالی به دلیل شرایط همیشه سبز و بارندگی می‌تواند فکر خوبی برای توسعه ورزش گلف باشد.

سلطانی‌فر درباره بحث «سرباز قهرمان» و این که آیا احتمال دارد بازیکنانی که به همراه تیم ملی فوتبال به جام جهانی صعود می‌کنند از خدمت معاف شوند؟ پاسخ داد: این بحث آیین‌نامه خاص خود را در ستاد فرماندهی کل قوا دارد. من مکاتباتی را در ماه اخیر با مسوولان ستاد داشته‌ام تا در این مورد گشایشی ایجاد شود. در وهله اول به دنبال این هستیم که همه باشگاه‌ها بتوانند از بازیکنان سرباز استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان درباره رسیدگی به وضعیت جوانان و تدابیر وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوان، گفت: جوان‌ها نیازها و مشکلات خاص مربوط به تحصیل و اوقات فراغت خود را دارند. بحث اشتغال یکی از بهترین بحث‌ها در این زمینه است. ما همواره در این دولت به دنبال گشایش مشکلات جوانان بوده‌ایم. باید این خبر را بدهم که به دستور رییس‌جمهور قرار است سازمان ملی جوانان جهت تمرکز بر روی مشکلات قشر جوان دوباره ایجاد شود. این سازمان به دستور دکتر روحانی و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان اداره و استخدام تشکیل خواهد شد. امیدوارم با تدابیر این دولت هر چه سریع‌تر و بیش‌تر در حل مشکلات جوانان گام برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه