English

در بیشتر رشته‌ها هدف‌مان کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال است

هاشمی: سطح بازی‌های کشورهای اسلامی کمتر از المپیک نیست/ سلطانی‌فر اصرار به حضور فوتبال داشت، اما فدراسیون موافقت نکرد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وزیر ورزش اصرار داشت که فوتبال هم جزو رشته‌های اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی باشد، اما فدراسیون اعلام کرد که آمادگی این کار را ندارد.

هاشمی: سطح بازی‌های کشورهای اسلامی کمتر از المپیک نیست/ سلطانی‌فر اصرار به حضور فوتبال داشت، اما فدراسیون موافقت نکرد

به گزارش خبرگزاری موج، کیومرث هاشمی درباره حضور کاروان کشورمان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: این چهارمین دوره برگزاری این بازی‌ها است که باکو میزبانی آن را بر عهده دارد. با توجه به اینکه باکو در سال 2015 با همین امکانات بازی‌های اروپایی را برگزار کرد، به نظرم سطح این دوره به لحاظ کیفی کمتر از المپیک نیست.

وی افزود: 57 کشور در این بازی‌ها حضور دارند و ما نیز سعی کردیم که کاروان پرجمعیتی را اعزام کنیم، بر همین اساس نیز ورزشکاران را در قالب 20 رشته از 16 فدراسیون راهی باکو می‌کنیم. خوشبختانه گروه سرپرست‌ها اعزام شده‌ و دهکده را تحویل گرفته‌اند. همچنین سایر مسائل از جمله ثبت‌نام نیز انجام شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک در گفت‌و گو با رادیو ورزش ادامه داد: در طول 6 ماه گذشته حدود 502 روز اردو برگزار شده و در نهایت نیز 161 نفر در قالب 20 رشته در باکو حضور خواهند داشت. در رشته‌های تیمی فقط در واترپلو و والیبال حضور داریم. خوشبختانه شرایط خوب است و در بازدیدهایی که داشتم، ورزشکاران با انگیزه خوبی کار می‌کنند.

هاشمی درباره پاداش مدال‌آوران در این بازی‌ها گفت: در سنوات گذشته به لحاظ پاداش چیزی به ورزشکاران تعلق نمی‌گرفت، اما در نشست روز گذشته با وزارت ورزش پاداش خوبی را مصوب کردیم. در واقع وزارت ورزش قرار شد که پاداش خودش را داشته باشد و ما هم به فراخور سطح مسابقات، پاداش را پای سکو تقدیم کنیم. هر چند که ورزشکاران به دنبال این چیزها نیستند، اما این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام بدهیم.

وی در خصوص انتظاراتش از مدال‌آوری کاروان ایران عنوان کرد: روز جمعه مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود که در همان روز تیم ملی والیبال مقابل عربستان و یک بوکسور کشورمان به میدان خواهند رفت. از شنبه نیز کار مدال‌آوران ما شروع خواهد شد. براورد ما این است که به جز چند رشته مثل تنیس  و ژیمناستیک، در سایر رشته‌ها با هدف کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال شرکت می‌کنیم که این مسئله پس از نشست با فدراسیون‌ها و مربیان صورت گرفت. امیدوارم این ورزشکاران اعزامی دل مردم را شاد و رسانه‌ها نیز این شادی را در جامعه پخش کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که چرا فوتبال ایران در این دوره از بازی‌های کشورهای اسلامی حضور ندارد، عنوان کرد: خیلی اصرار داشتیم که فوتبال هم باشد، اما فدراسیون به دلایل مختلف این موضوع را قبول نکرد و شرایط طوری بود که امکان حضور نداشتند. سلطانی‌فر وزیر ورزش هم اصرار به حضور فوتبال داشت، اما فدراسیون اعلام کرد که آمادگی ندارد. میزبان بازی‌ها نیز علاقه‌مند به حضور فوتبال ایران بود، اما فدراسیون نظر دیگری داشت و ما هم به این نظر احترام گذاشتیم. به نظر اگر فوتبال ایران شرکت می‌کرد، جزو رشته‌های مدال‌آوران بود.

هاشمی درباره بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا خاطرنشان کرد: مسیر المپیک و جاکارتا از همین مسابقات کشورهای اسلامی می‌گذرد. ما همچنین بازی‌های داخل سالن و رزمی آسیا را نیز داریم که سطحش بسیار بالا خواهد بود. ما مسیر را به شکلی تعریف کرده‌ایم که رشته‌ها مورد توجه قرار بگیرند، به ویژه به دلیل حضورشان در باکو و ترکمنستان طوری تمرین کنند که آمادگی مطلوبی برای بازی‌های آسیایی داشته باشند. البته در برخی از رشته‌ها تغییراتی در بعضی اوزان و مواد داده شده که هنوز به ما نیز اعلام نشده است. امیدوارم این تغییرات به نفع ورزش ما باشد. در بازی‌های آسیایی، اندونزی به عنوان میزبان به دنبال رتبه اول تا پنجمی است که این مسئله کارمان را سخت می‌کند، اما با توجهی که به ورزش کشور می‌شود، می‌خواهیم حضور پر قدرتی داشته باشیم.

هاشمی در پایان گفت: من بازدیدهایی را از اردوی برخی رشته‌ها نیز داشتم. کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو به عنوان سه رشته المپیکی در باکو حضور دارند که البته رقبای سختی نیز خواهند داشت. به نظرم مدال‌های خوش‌رنگی را در بیشتر رشته‌ها داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه