English

آغاز چالش تیم ملی و استقلال

نورافکن به کره‌جنوبی می‌رود؟

وضعیت هافبک جوان استقلال و کاپیتان تیم ملی جوانان برای همراهی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا یا همراهی تیم ملی در جام جهانی جوانان در هاله‌ای از ابهام است.

نورافکن به کره‌جنوبی می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری موج، امید نورافکن هافبک جوانان و ۱۹ ساله استقلال که از فصل قبل به ترکیب تیمش اضافه شده بود و برای این تیم بازی می‌کرد، در این فصل توانسته بخشی از قابلیت‌های خود را در استقلال به نمایش بگذارد و در این سن و سال تحسین همگان را به برانگیزد. 
این هافبک تدافعی در فصل جاری و در اکثر دیدارهای استقلال در نیم فصل دوم به میدان رفته و در مقاطعی هم گل‌های حساسی را به ثمر رسانده است. حتی در مقطعی که او به دلیل بی‌انضباطی از ترکیب استقلال دور مانده بود، استقلال نتوانست به پیروزی دست یابد تا مجددا نورافکن به ترکیب اصلی بازگردد. 
او پیش از حضور در ترکیب تیم بزرگسالان استقلال، در تیم ملی جوانان به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شده بود و از همین تیم بود که درخشش خود را آغاز کرد و به چشم کادر فنی استقلال هم آمد. در نیم فصل نخست و در مقطعی که در استقلال به بازی گرفته نمی‌شد به همراه تیم امیرحسین پیروانی در مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا شرکت کرد و توانست همراه تیم ملی جوانان مجوز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.
اکنون نورافکن برای هر دو تیم یک مهره ارزشمند است و داشتن او برای هر کدام از مربیان یعنی منصوریان یا پیروانی یک موهبت بزرگ خواهد بود ولی تداخل بازی‌های استقلال و تیم ملی جوانان به یک معضل تبدیل شده است. با توجه به همین موضوع هر دو مربی خواستار حضور نورافکن در تیم خودشان هستند.
استقلال با احتمال زیاد به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهد کرد ولی برای قطعی کردن صعودش به مرحله بعد روز ۱۹ اردیبهشت باید مقابل التعاون قرار بگیرد و با نتیجه‌ای بهتر از شکست ۴ بر صفر مقابل رقیب عربستانی از زمین خارج شود؛ این به این معنی است که استقلال را باید صعود کرده بدانیم. 
با صعود استقلال به مرحله بعد، آبی‌پوشان در روزهای ۲۲ و ۲۹ می ۲۰۱۷ ( یکم و هشتم خرداد ۹۶) به مصاف رقبای خود می‌روند.
از طرفی تیم ملی جوانان که روز ۲۳ اردیبهشت تهران را به مقصد کره‌جنوبی ترک می‌کند، روزهای ۲۱، ۲۴ و ۲۷ می ۲۰۱۷  (۳۱ اردیبهشت، سه و شش خرداد ۹۶) باید مقابل کاستاریکا، زامبیا و پرتغال قرار بگیرد. 
با تداخلی که میان برنامه‌ریزی FIFA و AFC به وجود آمده، عملا نورافکن یک انتخاب بیش‌تر نخواهد داشت و نمی‌تواند یکی از دو تیم را در مسابقات پیش رو همراهی کند؛ مگر این که او فقط در دیدار استقلال و التعاون که اهمیت آن‌چنانی ندارد برای استقلال به میدان برود و سپس به تیم ملی جوانان ملحق شود.
البته به نظر می‌رسد علیرضا منصوریان نیاز مبرمی به بازیکن تیمش دارد چرا که معتقد است استقلال در حال حاضر حکم تیم ملی را دارد و به عنوان نمانیده ایران به میدان می‌رود و احتمالا او را به تیم ملی جوانان نخواهد داد. در سوی دیگر امیرحسین پیروانی هنوز اظهارنظری درباره شرایط به وجود آمده انجام نداده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی