English

هلندی‌ها برای ششمین بار در خانه ادووکات را زدند

با وجود مخالفت گسترده مردم هلند با انتصاب مربی پیشین تیم ملی کشورشان به عنوان جانشین بلیند، ظاهراً این اتفاق در شرف وقوع است.

هلندی‌ها برای ششمین بار در خانه ادووکات را زدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مارکا، دیک ادووکات در صدر فهرست گزینه‌های هدایت تیم ملی هلند برای جانشینی دنی بلیند قرار گرفته است. بلیند ماه گذشته به دلیل کسب نتایج ضعیف و کمرنگ شدن شانس صعود نارنجی‌پوشان به جام جهانی 2018، اخراج شد و حالا صحبت از آن است که دیک ادووکات دوباره به نیمکت این تیم ملی هلند برگردد.

گفته می‌شود که جانشین بلیند ظرف یک هفته آینده معرفی خواهد شد تا این تیم را از کابوس نرسیدن به جام جهانی 2018 نجات دهد، مأموریتی که بسیار سخت به نظر می‌رسد. تیم ملی هلند با قبول شکست 2 بر صفر برابر بلغارستان در آخرین مسابقه‌‌ای که تحت هدایت بلیند انجام داد، به رده چهارم گروه نخست مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در قاره اروپا سقوط کرد و سه رقیب بزرگ و جدی مانند فرانسه (با 6 امتیاز اختلاف)، سوئد (با سه امتیاز اختلاف) و بلغارستان (با دو امتیاز اختلاف) را بالای سر خود می‌بیند. این در حالی است که نیمی از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه اروپا سپری شده است.

با وجود شرایط سختی که تیم ملی هلند در آن قرار گرفته است، مسئولان فوتبال این کشور به ادووکاتی که ماه سپتامبر امسال 70 ساله می‌شود، به عنوان یک گزینه فکر کرده‌اند که دلیل آن طبق ادعای رسانه‌های محلی پاسخ منفی دیگر گزینه‌‌ها، از جمله لوئیز فن‌خال، رونالد کومان، فرانک دی‌بوئر، هنک تن‌کاته و راجر اشمیت به پیشنهاد هدایت نارنجی پوشان بوده است.

همچنین در نظرسنجی نشریه تلگراف هلند، 73 درصد از شرکت کنندگان باور داشته‌اند که ادووکات – کسی  که سال گذشته 3 ماه به عنوان دستیار بلیند کار کرد و سپس او را برای قبول هدایت فنرباغچه تنها گذاشت – شایستگی هدایت نارنجی‌پوشان را ندارد.

اددوکات تا کنون 5 دوره با تیم ملی هلند همکاری داشته است. او در فاصله سال‌های 1984 تا 1987 و 1990 تا 1992 به عنوان مربی (دستیار رینوس میشل) فعالیت داشت و سال 1992 با ارتقای رتبه به سرمربی تیم ملی کشورش تبدیل شد. سال 1994 ادووکات هلند را به یک چهارم نهایی جام جهانی رساند و پس از آن هدایت پی‌اس‌وی آیندهوون را برعهده گرفت. فدراسیون فوتبال هلند سال 2002 اددوکات را دوباره استخدام کرد اما دو سال بعد سکان هدایت تیم ملی این کشور را از او گرفت و به فن‌باستن سپرد. آخرین همکاری ادووکات با تیم ملی فوتبال کشورش هم ماه می سال گذشته – هفت ماه پس از اخراجش از ساندرلند بود – به عنوان ستیار دنی بلیند بود که تنها 3 ماه دوام داشت.

تیم ملی هلند در پایان فصل جاری دو بازی دوستانه دارد و در تاریخ 9 ژوئن (19 خرداد) در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 به مصاف لوکزامبورگ خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه