English

تلاش لیونل مسی برای رسیدن به رکورد رونالدو

مهاجم بارسلونا فرصت دارد تعداد عناوین خود را در کفش طلا را به مهاجم رئال مادرید برساند.

تلاش لیونل مسی برای رسیدن به رکورد رونالدو

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج ‌به نقل از اسپورت کاتالونیا، رقابت بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در این فصل نیز همچون گذشته برای کسب جایزه بهترین گلزن لالیگا وجود دارد اما مهاجم بارسلونا در شرایط بهتری قرار دارد. در حالی که چهار هفته‌ به پایان لالیگا باقی‌ مانده است (پنج بازی برابر رونالدو) اختلاف گل‌های این دو بازیکن ۱۴ است.

مسی با ۳۳ گل در صدر برترین گلزنان قرار دارد و ۱۰ گل بیشتر از لوییس سوارس که در رتبه دوم جای دارد، به ثمر رسانده است. در این شرایط به نظر می‌رسد جایزه پیچیچی به ستاره آرژانتینی برسد و اگر این اتفاق رخ بدهد، برای چهارمین بار به این عنوان دست پیدا خواهد کرد. او در فصل ۱۳ – ۲۰۱۲ نیز ۴۵ گل به ثمر رسانده بود. در فصل ۱۲ – ۲۰۱۱ تعداد گل‌هایش به ۵۰ رسید که یک رکورد محسوب می‌شد. او در فصل ۱۰ – ۲۰۰۹ نیز ۳۴ بار گلزنی کرد.

 

اگر مسی چهارمین جایزه پیچیچی را دریافت کند، با فرانس پوشکاش در این آمار برابر خواهد شد و پایین‌تر از اوگو سانچس، کلینی، دی‌استفانو و تلمو سارا قرار خواهد گرفت. مسی همچنین می‌تواند از رونالدو با سه جایزه پیچیچی پیشی بگیرد. از طرفی رونالدو در حال‌ به ثبت رساندن بدترین آمار خود از زمان حضورش در لالیگاست. او تاکنون در ۲۵ بازی ۱۹ گل به ثمر رسانده است و بدترین آمارش به ۲۶ گل در ۲۹ بازی می‌رسد.

بازیکن مادرید اکنون چهار کارته شده و ممکن است با دریافت یک کارت زرد دیگر، یکی از پنج بازی خود را نیز از دست بدهد. در این صورت احتمال دارد بدترین رکوردش را به ثبت برساند. مهاجم پرتغالی فاصله زیادی با آمار گلزنی‌اش در فصل‌های گذشته دارد. او ۴۸ گل (۱۵ – ۲۰۱۴)، ۴۶ گل (۲۰۱۲ – ۲۰۱۱ ) ، ۴۱ گل (۱۱ – ۲۰۱۰) ، ۳۱ گل (۱۳ – ۲۰۱۲) به ثمر رسانده بود.

 

مسی می‌تواند کفش طلا را نیز کسب کند. او تلاش می‌کند به چهار عنوان رونالدو در این زمینه برسد. مهاجم پرتغالی تنها بازیکنی است که چهار بار این جایزه را کسب کرده است. او توانست سه بار پیچیچی را به دست آورد و در فصل ۰۸ – ۲۰۰۷ با ۳۱ گل برترین گلزن لیگ برتر شود. مهاجم بارسلونا اکنون با ۳۳ گل در صدر جدول برترین گلزنان اروپاست. پس از او باس داست با ۲۸ گل و پیر امریک اوبامیانگ با ۲۷ گل قرار دارد.

 

در لیگ قهرمانان اروپا مهاجم آرژانتینی دیگر نمی‌تواند پس از حذف برابر یوونتوس به آمار گلزنی‌اش بیفزاید. او توانست تا مرحله یک چهارم نهایی یازده گل به ثمر برساند و در آخرین بازی‌اش برابر تیم ایتالیایی در گلزنی ناکام بود. از طرفی رونالدو تاکنون هفت بار در این رقابت‌ها گلزنی کرده است که پنج گل را برابر بایرن مونیخ به ثمر رساند. در میان برترین گلزنان تنها مهاجم مادرید می‌تواند به آمارش بیفزاید. ادینسون کاوانی و روبرت لواندوفسکی با هشت گل زده از این رقابت‌ها حذف شدند.

 

اکنون رونالدو دو دیدار مقابل اتلتیکو پیش‌رو دارد و شاید سه بازی در صورت صعود به فینال. او فرصت دارد برای پنجمین فصل پیاپی برترین گلزن این رقابت‌ها شود و به مسی در این زمینه برسد. این موضوع برای بازیکن مادرید اهمیت زیادی دارد چون نمی‌خواهد مسی هم برترین گلزن لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شود و جایزه کفش طلا را کسب کند. همچنین رونالدو می‌خواهد برای ششمین بار، برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا شود. او پیش از این با پیراهن یونایتد به این عنوان رسیده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه