English

گزارش فدراسیون جهانی والیبال

شاگردان کولاکوویچ به فکر قدرت‌نمایی در لیگ جهانی والیبال

تنها تیم آسیایی سطح یک لیگ جهانی والیبال، ایران است که با بازیکنان شاخص خود مثل سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور به دنبال قدرت‌نمایی مجدد در عرصه بین‌المللی است.

شاگردان کولاکوویچ به فکر قدرت‌نمایی در لیگ جهانی والیبال

به گزارش خبرگزاری موج، لیگ جهانی والیبال 2017 از حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود و 12 تیم برتر جهان به میزبانی ایتالیا، ایران و لهستان در گروه‌های متغیر به مصاف هم خواهند رفت. فدراسیون جهانی والیبال با اشاره به کار سخت صربستان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ جهانی به بررسی مختصر تیم‌‌های حاضر در این لیگ 20 میلیون دلاری پرداخته است.

تیم ملی بلژیک با هدایت ویتال هاینن، بدون استفاده از ستاره‌های خود، «سم دِرو» و «گِرت وال» در لیگ جهانی حاضر خواهد بود در حالی که امید بلغارستان در لیگ جهانی به تسوتان سوکولوف و تودور اسکریموف است.

فرانسوی‌ها در سال‌های اخیر، درخشش خارق‌العاده‌ای در جهان داشته‌اند باید بدون ماشین امتیازگیری خود، آنتونین روزیه به حریفان روبرو شوند. روزیه بعد از المپیک 2016 ریو از تیم ملی خداحافظی کرد.  قهرمان لیگ جهانی 2015 اما همچنان از اروین انگاپث، بن تونیوتی، نیکولا لگوف، کوین لِرو و ژنیا گربنیکوف به عنوان بازیکنان تاثرگذار خود استفاده می‌کند.

تیم ملی ایتالیا که با شکست 3 بر صفر مقابل فرانسه در بازی رده بندی لیگ جهانی 2016 به مدال نرسید در لیگ جهانی 2017، دو ستاره نامدار خود یعنی ایوان زایتسف و عثمانی خوانتوره‌نا را در اختیار ندارد اما سیمونه جانلی، پاسور جوان این تیم، پتاسیل بالایی از خود به نمایش گذاشته است.

تیم ملی لهستان با تمام قدرت پا به لیگ جهانی می‌گذارد. فردیناندو دجورجی، سرمربی جدید این تیم، حساب ویژه‌ای روی بارتوژ کوروک و میکال کوبیاک باز کرده‌ است.

در تیم ملی روسیه هم بازیکنان شاخصی مثل دیمیتری موزرسکی و ماکسیم میخایلوف غایب هستند.

تیم ملی برزیل با هدایت «رنان دال زوتو» از تمام توان خود برای قدرت نمایی مجدد استفاده خواهد کرد. برونو رزنده، والاس دسوزا و ریکاردو لوکارلی، بازیکنان تاثیرگذار برزیل در لیگ جهانی خواهند بود. برزیلی‌ها پس از قهرمانی در المپیک 2016 ریو به دنبال مدال طلای لیگ جهانی هستند.

تیم ملی آرژانتین، دیگر نماینده آمریکای جنوبی در لیگ جهانی،‌ همچنان با خولیو ولاسکو به پیشرفت فکر ‌می‌کند. سرمربی پیشین تیم ملی ایران، ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را به اردوی آرژانتین دعوت کرده است ولی «فاکوندو کونته» بهترین بازیکن این تیم ترجیح داده یک سال از تیم ملی دور باشد.

تنها تیم آسیایی سطح یک لیگ جهانی، ایران است که با بازیکنان شاخص خود مثل سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور به دنبال قدرت‌نمایی مجدد در عرصه بین‌المللی است. بازیکنان جوان دعوت شده به اردو نیز باید تلاش کنند خود را با بازیکنان باتجربه و برنامه‌های ایگور کولاکوویچ، سرمربی جدید این تیم تطبیق دهند.

کانادا نیز با کسب عنوان قهرمانی سطح 2 لیگ جهانی در مسابقات سطح یک حاضر خواهد بود. استفان آنتیگا، سرمربی فرانسوی این تیم پس از بازنشستگی گاوین اشمیت، چشم به درخشش گوردون پرین و نیکولاس هوگ دارد.

تیم ملی آمریکا هم در غیاب متیو اندرسون و آرون راسل، بازیکنان خوبی مثل میکا کریستنسن، تیلور سندر و اریک شوجی را دراختیار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه