English

تحقیقات دادستانی فرانسه درباره روند انتخاب میزبان‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲

معاون‌نخست‌وزیر روسیه: تحقیقات فرانسوی‌ها مسخره و خنده‌دار است!

ویتالی معاون نخست‌وزیر روسیه آغاز تحقیقات دادستانی فرانسه درباره روند انتخاب میزبانی این کشور برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ را مسخره و خنده‌دار دانست.

معاون‌نخست‌وزیر روسیه: تحقیقات فرانسوی‌ها مسخره و خنده‌دار است!

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت آر اسپورت روسیه، دادستانی فرانسه پرونده‌ای را با موضوع فساد در فیفا و روند انتخاب کشورهای روسیه و قطر به عنوان میزبان‌های جام‌ جهانی 2018 و 2022 را گشوده و حتی تعدادی از مقامات ارشد این نهاد برای تحقیقات بیشتر به سوئیس سفر کردند تا با دادستان‌های این کشور نیز صحبت کنند. دادستان‌های فرانسوی در سوئیس با بلاتر، رئیس سابق فیفا نیز دیدار کردند و قصد دارند تا در مرحله اول تحقیقات خود مسئله رشوه‌های فیفا را مورد بررسی قرار دهند.

نام چند نفر از مقامات پیشین ارشد فیفا از جمله رینالد تماری، محمد بن همام، ژروم والکه و میشل پلاتینی در فهرست تحقیقات دادستانی فرانسه قرار دارند. البته این اعضای پیشین فیفا به خاطر رسوایی پرونده فساد مالی و رشوه‌های این نهاد بین‌المللی فوتبال با محرومیت‌های سنگینی مواجه شدند.

در این میان ویتالی موتکو، معاون نخست‌وزیر روسیه که ریاست فدراسیون فوتبال این کشور و کمیته سازماندهی جام‌جهانی 2018 را نیز بر عهده دارد در واکنش به تحقیقات دادستانی فرانسه گفت: این کار یک سرگرمی و خنده‌دار است. شما نباید توجهی به این خبری که دادستانی فرانسه درباره تحقیق روند انتخاب میزبان جام‌‌جهانی 2018 و 2022 منتشر کرده‌ است داشته باشید. مسخره و خنده‌دار به نظر می‌رسد.

موتکو که با آر اسپورت روسیه مصاحبه می‌کرد ادامه داد: اگر دولت فرانسه پول دارد که هزینه تحقیقات روند انتخاب میزبان جام‌جهانی کند پس شاید ثروتمندترین کشور جهان است و روی تجارتش تاثیر دارد! خنده‌دار است. نیازی نیست که ارزشی برای این‌گونه خبرها قائل شوید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه