English

هراتیان: AFC همانند FIFA دارای مراکز پزشکی مورد تایید می‌شود

رئیس ایفمارک گفت: در راستای استانداردسازی ‏خدمات پزشکی فوتبال آسیا، تصمیم بر این گرفته شده که آسیا نیز مانند فیفا مراکز پزشکی مورد تایید خود را داشته باشد.

هراتیان: AFC همانند FIFA دارای مراکز پزشکی مورد تایید می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دکتر زهره هراتیان، رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران گفت: طبق مصوبات پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در راستای استانداردسازی ‏خدمات پزشکی فوتبال آسیا، تصمیم بر این گرفته شده که آسیا نیز مانند فیفا مراکز پزشکی مورد تایید خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای آسیایی قادر به کسب مجوز از فیفا برای داشتن چنین مراکزی نیستند، کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه‌ای که 16 اسفندماه سال گذشته برگزار و تصمیم گرفت مجوزهایی از سوی این کنفدراسیون برای مراکز درخواست کننده صادر کند. برهمین اساس کمیته‌ای به عنوان کمیته تدوین پروژه مراکز پزشکی AFC شکل گرفت. بنده به همراه نماینده ژاپن و سینک، رئیس کمیته پزشکی ‏AFC مسئول تدوین این استانداردها به عضویت این کمیته درآمدیم.

هراتیان اظهار داشت: این اتفاق در صورت اخذ استانداردهای لازم تدوین شده توسط این کمیته مراکز پزشکی ورزشی  ‏بیشتری در ایران قادر به اخذ مجوز بین المللی AFC شوند، می‌تواند مزیت مهمی باشد چرا که در حال حاضر  تنها 33 کشور در دنیا مجوز مراکز پزشکی ‏فیفا را دارند. مرکز ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) در سال 95 موفق به اخذ این مجوز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه