English

بیشتر دوست دارم در باشگاه کار کنم 

برانکو: جدایی کی‌روش از ایران باورکردنی نیست

قهرمانی پرسپولیس با هدایت برانکو همچنان یکی از سوژه های جالب توجه برای رسانه های کروات است تا جایی که مدام با این مربی مصاحبه هایی انجام می دهد.

برانکو: جدایی کی‌روش از ایران باورکردنی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، درپی قهرمانی برانکو در لیگ ایران، همچنان توجه رسانه‌های کرواسی به این مربی ادامه دارد. سایت وچرنی کرواسی در این خصوص نوشت:« اگر زمانی در ایران شال سفیدرنگ مورد علاقه میروسلاو بلاژویچ بود، اکنون شال سرخ محبوب برانکو ایوانکوویچ 63 ساله، سرمربی اهل واراژدین تیم پرسپولیس است.او پس از یک وقفه طولانی و پس از قهرمانی سال 2010 در لیگ چین یک بار دیگر قهرمان و موفق شد پرسپولیس را پس از 9 سال به عادت قدیمی و قهرمانی بازگرداند».
* پس از پیروزی بر ماشین‌سازی قهرمان شدید،چرا در تبریز جشن قهرمانی نگرفتید؟
در شهر تبریز ما را دوست ندارند و ما تصمیم گرفتیم در خانه جشن بگیریم. البته پس از بازگشت به تهران در شب عید پاک یک جشن خودمانی با حضور پانادیچ، سرتن چوک، استیلینوویچ و رادوشوویچ، دستیاران و بازیکنان من، کیکریچ سفیر کرواسی، پراهیچ، مدافع نفت گرفتیم اما جشن اصلی را گذاشتیم روز چهارشنبه پس از دیدار خانگی مقابل پدیده و برابر تماشاگران پرتعداد خودمان.
* پرسپولیس 9 سال برای این قهرمانی منتظر بود و در این مدت مربیان بزرگی همچون دنیزلی، دایی و کرانچار را هم در اختیار داشت.
بله، این عنوان دارای ارزش خاصی است و باید بگویم زلاتکو کرانچار و وینگو بگوویچ، مربیان سابق پرسپولیس از اولین کسانی بودند که به من تبریک گفتند. پرسپولیس حدود 40 میلیون طرفدار دارد که زمانی طولانی برای این قهرمانی منتظر بودند و در نقاط مختلف ایران، مردم پس از قهرمانی پرسپولیس به خیابان‌ها ریختند و جشن گرفتند.
* پس از استانکو، دومین مربی‌ای هستید که موفق به دو قهرمانی در آسیا شدید. پیش از این با شاندونگ در چین قهرمان شده بودید.
زمانی که من در چین بودم، چنین شور و شوق فوتبالی که همیشه در فوتبال ایران وجود دارد، وجود نداشت. ایران یک کشور کاملاً فوتبالی است. ایرانی‌ها خیلی عاشق فوتبال هستند و به مربیان و بازیکنانی که موفقیت کسب می‌کنند، احترام می‌گذارند، به همین دلیل من اینجا هستم و واقعاً از وجود در این فضا احساس خوبی دارم.
* شما ابتدا در ایران هدایت تیم ملی در جام جهانی 2006 را برعهده داشتید و سپس در کشورهای دیگر آسیا مثل چین، عربستان و امارات هم کار کردید.
این تغییرات باعث شد تا با فرهنگ‌ها ، آداب و رسوم مختلفی آشنا شوم و چیزهای زیادی به دست آوردم. این انعطاف‌پذیری از مزایای ما مربیان کروات است چرا که ارزش زیادی در این بخش از جهان داریم. ناگفته نماند ماندن روی نیمکت پرسپولیس بیش از 2 سال، خودش یک موفقیت بزرگ است. پس از سال 2003 که علی پروین پس از 5 سال حضور روی نیمکت این تیم، کنار رفت، اولین بار است که یک مربی این مقدار روی نیمکت دوام می‌آورد.
* از شما به عنوان نامزد هدایت تیم ملی ایران و جانشین کارلوس کی‌روش نام می‌برند.
کی‌ روش نتایج خوبی در مقدماتی جام جهانی گرفته و اگرچه اغلب این شایعات مطرح می‌شود اما من باور نمی‌کنم تیم ملی ایران، سرمربی‌اش را تغییر دهد. صادقانه بگویم من تعهد باشگاهی و شور و شوق کار روزانه را به حضور در تیم ملی ترجیح می‌دهم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه