English

با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برگزار شد

نشست هماهنگی کادر سرپرستی کاروان اعزامی ایران به بازیهای کشورهای اسلامی

نشست هماهنگی کاروان اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و نمایندگانی از وزارت امور خارجه و نهادهای نظارتی برگزار شد.

نشست هماهنگی کادر سرپرستی کاروان اعزامی ایران به بازیهای کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ نشست هماهنگی کاروان اعزامی ایران به چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی ظهر امروز و با حضور کیومرث هاشمی رئیس،شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک، دکتر محمدرضا داورزنی و دکتر عبدالحمید احمدی معاونین وزارت ورزش، شریعتی نماینده وزارت امور خارجه، تعدادی از مدیران کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و نمایندگانی از نهادهای نظارتی و مرتبط برگزار شد.

در ابتدای این نشست کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت: خوشبختانه بعد از جلسات فراوان و بررسی های بعمل آمده توسط ستاد عالی، ثبت نام کلیه اعضای کاروان اعم از ورزشکار، کادر فنی، سرپرست، مسئول ، کادر پزشکی، سرپرستی و خبری انجام شد تا نماینده کادر سرپرستی در نشستی که اواخر هفته در باکو برگزار می شود ترکیب کاروان را نهایی نماید.

وی ادامه داد: با کمک سفیر محترم ایران در آذربایجان هماهنگی های لازم با دو خط هوایی برای ارائه بلیط و اعزام اعضای کاروان ایران صورت پذیرفت تا نفرات اعزامی بدون دغدغه و در فرصتی مناسب که با صلاحدید کادر فنی تیمها صورت می گیرد به باکو اعزام شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص انتخاب پرچمدار و ترکیب کاروان ایران در مراسم رژه نیز گفت: بعد از دریافت بلیط و تهیه برنامه پروازی تیم ها از بین قهرمانان حاضر در روز افتتاحیه،یک نفر را که البته اولویت با بانوان محجبه کاروان است جهت پرچمداری و از بین نفرات حاضر در دهکده نیز ورزشکاران و کادرهایی که حضورشان در رژه مشکلی برای مسابقاتشان پیش نمی آورد ( بصورت داوطلبی) انتخاب خواهیم کرد.

هاشمی با تاکید بر هماهنگی هر چه بیشتر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیان نمود: مطمئنا ادامه ارتباط خوب و هماهنگی هر چه بیشتر بین این دو مجموعه می تواند کاروان ورزشی ایران را در راه اعزامی با کیفیت و بدون مشکل و همچنین نتیجه گیری مطلوب یاری دهد. امیدوارم با اتحاد و همدلی که بین تمامی ارکان کاروان اعزامی از وزارت و کمیته گرفته تا فدراسیونها و ورزشکاران و مربیان بتوانیم نتایجی در خور انتظار بدست آوریم.

در ادامه نشست، دکتر داورزنی معاونت قهرمانی وزارت ورزش بر حساسیت هر چه بیشتر تمامی دست اندرکاران کاروان مبنی بر اعزام و حضوری شایسته در این دوره از بازیها تاکید کرد و گفت: باید تا پیش از اعزام به بازیها با برپایی نشست های مختلف تمامی ارکان کاروان را نسبت به حضوری شایسته و رفتاری مبتنی بر ارزشهای ایرانی و اسلامی توجیه کنیم تا انشاله حضور موفق و بدون حاشیه را شاهد باشیم.

دکتر احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش نیز خواستار برپایی نشست هماهنگی سرپرستان تیمهای اعزامی همراه با کادر فنی آنها شد و افزود: با توجه به حضور رو در رو و پیوسته مربیان با ورزشکاران بهتر است که در نشست های هماهنگی پیش رو به جز سرپرستان تیمها، مربیان را دعوت کنید تا در جریان حساسیتها و موارد لازم قرار گرفته و آنرا بصورت مشخص و دقیق به ورزشکاران اعزامی منتقل کنند.

شریعتی نماینده وزارت امور خارجه نیز گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته توسط سفارت ایران در جمهوری آذربایجان ارائه داد و گفت: خوشبختانه سفیر جمهوری اسلامی در آذربایجان بسیار علاقمند و مشتاق پیگیر امور است و با تشکیل کارگروهی در سفارت،کارهای مقدماتی مناسبی برای حضور کاروان ایران در بازیها انجام داده که می توان به برپایی نشست های هماهنگی با مسئولین ورزش و ستاد برگزاری مسابقات اشاره کرد.

وی به هماهنگی خوب دستگاههای مختلف در رویداد المپیک 2016 اشاره کرد و این هماهنگی و اتحاد را عامل کسب نتیجه قابل انتظار دانست و افزود: وزارت امور خارجه همانند رویدادهای پیشین در کنار مجموعه ورزش کشور است و بی شک هر کجا که لاز باشد همراهی لازم را بعمل خواهد آورد.

در ادامه مهندس شهنازی دبیر کل کمیته و سرپرست کاروان اعزامی ایران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته برای ثبت نام، صدور آی دی کارت و هماهنگی برای اسکان و حمل و نقل اعضای کاروان یاد آور شد:در جریان سمینار 23 روزه ای که برای سرپرستان کاروانها در نظر گرفته شده بود نشستهای جنبی و بازدیدهای خوبی را برگزار کردیم که همگی نشان از اراده کشور میزبان برای ارائه میزبانی هر چه مطلوب داشت. آنها بسیار علاقمند به حضور ایران با چهره های شاخصی ورزش در این رویداد بودند و احترام بسیار خوبی برای کاروان ما که جزو 5 کاروان پرچمعیت بازیها است نیز قائلند.

وی ادامه داد:مسئولین فدراسیون همبستگی اسلامی نیز در نشستهای مختلف با ما اعلام کردند که این بازیها بدور از هر گونه مسایل سیاسی؛ محلی خواهد بود برای گفتگو، برادری و برابری امت اسلام و کشورهای اسلامی و تاکید کردند که از هر گونه فعالیت سیاسی و حاشیه ای پرهیز و برخورد خواهند کرد.

در ادامه نشست سعید افتخاری و علی افتخاری معاونین کاروان، حسن مسجدی مسئول فرهنگی کاروان، محمود عبدالهی مسئول گروه خبری کاروان اعزامی نیز گزارشاتی را در خصوص حوزه های تحت پوشش و سرپرستی خود ارایه دادند.

در پایان این نشست نیز نمایندگان دیگرنهادهای مرتبط در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه ریزیهای لازم برای ایام برگزاری بازیها ارائه نمودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه