English

لیپی: ایران قوی‌ترین تیم گروه است/ چین با خرید ۵۰ میلیونی پیشرفت نمی‌کند

سرمربی تیم ملی فوتبال چین راهکارهای خود را برای پیشرفت فوتبال این کشور اعلام و عنوان کرد تیم ملی فوتبال ایران قوی‌ترین تیم گروه انتخابی است.

لیپی: ایران قوی‌ترین تیم گروه است/ چین با خرید ۵۰ میلیونی پیشرفت نمی‌کند

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج ‌به نقل از توتو اسپورت، تیم‌ ‌ملی فوتبال چین با هدایت مارچلو لیپی در انتخابی جام جهانی شرایط چندان خوبی برای صعود ندارد و محکوم به پیروزی در سه بازی بعدی است.

لیپی درباره حضور در شرق آسیا گفت‌: فوتبال چین زمان می‌برد تا پیشرفت کند. پیشرفت یک شبه حاصل نمی‌شود. خواست سران فوتبال چین را دیدم و این مسئولیت را قبول کردم تا راهی برای پیشرفت فوتبال چین داشته باشیم. این‌جا همه می‌خواهند تیم‌ ‌ملی کشورشان قوی شوند ولی نباید این انتظار را داشت  که به سرعت تیم نتیجه‌ بگیرد. فوتبال چین با خرید بازیکن ۵۰ میلیون یورویی پیشرفت نمی‌کند بلکه با توجه به فوتبال پایه رشد خواهد داشت.

لیپی درباره بازی با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و شکست یک بر صفر در ورزشگاه آزادی نیز گفت‌: بازی با ایران، دیداری بود که آنها کاملا تیم برتر زمین بودند. ایران قوی‌ترین تیم گروه محسوب می‌شود و ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر بودند. با این حال می‌توانستیم از ایران مساوی بگیریم. مشکل این بود که ما حتی به محوطه جریمه ایران هم نزدیک نمی‌شدیم.

لیپی که پیشتر هدایت یوونتوس را بدست داشته است، درباره بازی این تیم با بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا هم اظهار کرد: یوونتوس، پاری ‌سن‌ ژرمن نیست که بارسلونا خیال کند می‌تواند هر کاری انجام بدهد. یووه تیم بزرگی است و فکر می‌کنم که شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعد دارد. فکر می‌کنم برد دو بر صفر در تورین نتیجه‌ خوبی برای یوونتوس باشد. ۹۰ دقیقه هم در نوکمپ بازی هست. یووه در حال‌ حاضر نسبت به قبل خیلی پیشرفت کرده است. بازیکنان باکیفیت خوبی دارد. قدرت دفاعی یووه را بهتر از هر تیم دیگر از اروپا می‌دانم. یووه پاری ‌سن‌ ژرمن نیست که ۶ گل از بارسلونا دریافت کند. ماسیمیلیانو آلگری می‌داند با تیمش چطور کار کند. همه می‌دانیم خط دفاع بارسلونا مشکل دارد و یووه می‌تواند از این فرصت استفاده کند. البته بارسلونا هم تیم کوچکی نیست.

لیپی در پاسخ به این سوال که آیا قهرمانی یووه در سری A  قطعی شده است یا خیر نیز گفت‌: خیر. هر احتمالی  وجود دارد. یووه هنوز قهرمان نشده است. رم فاصله کمی دارد و حتی ناپولی هم تیمی است که قادر به جبران امتیازهای از دست رفته است.

یکشنبه هفته آینده داربی میلان نیز برگزار خواهد شد. سرمربی نامدار ایتالیایی درباره این موضوع صحبت کرد و گفت‌: اینتر در هفته‌های اخیر پر فراز و نشیب ظاهر شده است. شاید اگر آنها ثبات داشتند الان مدعی قهرمانی بودند. آنها هفت گل به آتالانتا می‌زنند  ولی یکی، دو هفته‌ بعد به کروتونه می‌بازند. شانس میلان را برای برد بیشتر می‌دانم ولی همان طور که گفتم، اینتر قابل پیش‌بینی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه