English

تاج: باید به مراحل حذفی جام جهانی برسیم

رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد هدفش صعود تیم های مختلف ملی در جام جهانی جهانی است.

تاج: باید به مراحل حذفی جام جهانی برسیم

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال صبح امروز در نشستی خبری شرکت کرد و صحبت های جامع و جالبی درباره وضعیت کنونی فدراسیون و مسائل روز فوتبال انجام داد. ماحصل صحبت های وی را در ادامه می خوانید:


ضرورت برگزاری نشست
موضوعی که ضرورت ایجاد کرد تا نشست امروز را برگزار کنیم، توضیحاتی درباره مسائل انضباطی بود. جلسه‌ای در این باره داشتیم و اکنون می‌خواهم توضیحاتی ارائه دهم. برای برگزاری مسابقه تیم فوتبال، مربی، سازمان لیگ، داور و ارکان اینچنینی نیاز است. شرایط و حال فوتبال ایران در حال حاضر بسیار خوب است و آماده می‌شویم تا در مسابقات جام‌جهانی رده‌های مختلف شرکت کنیم. ما در رده جوانان بعد از 16 سال موفق به صعود به جام جهانی شدیم و از نظر ما مطلوب این است که حالا پس از حضور در جام جهانی به مرحله بعد نیز صعود پیدا کنیم و این موضوع یکی از اهداف ما است.


شرایط تیم جوانان خوب است
تیم جوانان اردوی خوبی پشت سر گذاشته و در حال آماده‌سازی برای حضور در مسابقات جام جهانی است. ما در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم حضور فعالی در آن مسابقات داشته باشیم. مسابقات جام جهانی از 23 اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و با تیم‌های کاستاریکا، زامبیا و پرتغال هم‌گروه هستیم و ارزیابی ما از گروه‌مان مثبت است. امیدواریم پس از 16 سال دوری از این مسابقات از گروه‌مان صعود کنیم.


از عناوین خود در ساحلی دفاع می کنیم
7 اردیبهشت در جام جهانی فوتبال ساحلی حاضر خواهیم شد تا از عنوان قهرمانی آسیا، نایب‌قهرمانی جام بین قاره‌ای و پنجمی خود در رنکینگ فوتبال ساحلی دفاع کنیم.


صعود به مراحل بعدی جام های جهانی
تیم نوجوانان ما در حال آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی است و ارزیابی ما از این تیم نیز بسیار مثبت است. هم اینکه در رده‌های مختلف موفق به صعود به جام جهانی و حضور در بین بهترین تیم‌های دنیا شده‌ایم عملکردی مثبت است و فدراسیون از ارکان این تیم‌ها راضی است. رفتن به مراحل بعدی در مسابقات جام‌های جهانی از اهداف فدراسیون فوتبال است.

فوتسال در راه جام جهانی
ما تیم ملی فوتسال را برای جام جهانی آماده می‌کنیم و در این راه آکادمی و امکانات خوبی برای فوتسال ایران مهیا کردیم تا بتوانیم از جایگاه سومی جهان خود و قهرمانی آسیا دفاع کنیم.


با رقم معقول بهترین تیم آسیا هستیم
تنها مساله‌ای که این روزها باعث نگرانی ما شده است، شرایط و فضای مسابقاتی است که در فوتبال کشور برگزار می‌شود. ما با یک عدد معقول 40 تا 45 میلیاردی موفق شدیم بالاتر از کشورهای متمول آسیا به عنوان بهترین تیم آسیا انتخاب شویم که این موضوع برای فوتبال کشور یک امتیاز مهم است. این موفقیت‌ها با تلاش باشگاه‌ها، صداوسیما و رسانه‌ها به دست آمده اما تنها نگرانی ما مسائلی است که در برگزاری مسابقات فوتبال به وجود آمده است.


ممکن به خاطر ایران- چین جریمه شویم
باید دوستان بپذیرند که ما هیچ کس را در زمین راه نمی دهیم و هر کس باید ID کارت داشته باشد. همچنین یک بحثی با صدا و سیما داریم و هر کسی باید وسیله ای که اعلام کرده را به همراه بیاورد. این موضوع نیز بستگی به شدت جرم دارد. تصور خودم این است که شرایط، شرایط سختی است و جریمه های نقدی ممکن است برای ما برخلاف کشورهای همسایه سنگین باشد. الان نمی دانم با ما برای دیدار برابر چین چگونه برخورد می کنند زیرا قبل از این بازی آیین نامه آمده است و الان باید بخشی از آماده سازی تیم های ملی را برای این جریمه ها مصرف کنیم. باید این موضوع فرهنگ سازی شود.


تیزر می سازیم و از طریق صداوسیما فرهنگ سازی می کنیم
باید یک تیزری بسیازیم و با صدا و سیما نیز هماهنگ کردیم که این تیزر پخش شود. باید فرهنگ سازی کنیم تا افرادی که در ورزشگاه حاضر می شوند، برای بازی تماشا کردن بیایند. مربیان نیز باید خود را کنترل کنند. در بازی با قطر یک مربی به داخل زمین رفت و ما جریمه شدیم و که جریمه سنگینی نیز برای ما اعمال شده است. کاسه های داغ تر از آش برای فوتبال جریمه ای را رقم می زنند که هزینه های سنگینی را برای ما ایجاد می کند.


باید مواظب محدودیت ها در استادیوم باشیم
برای رایگان اعلام کردن فدراسیون فوتبال و دیگر عوامل این اعتقاد را داشتند که مردم بهره برداری مناسبی از این بازی داشته باشند. حضور هواداران برتری ما نسبت به دیگر کشورها است. برای بازی پرسپولیس نیز آقای طاهری با ما صحبت کرد و به او گفتم حضور هواداران باید اولویت اول ما باشد اما مشکلی درست نشود. رایگان کردن یک بحث است اما ما باید مواظب محدودیت ها باشیم.

آیین نامه انضباطی در حال تغییر است
کمیته انضباطی اگر گزارش ناظر به موقع به آنها برسد، همان موقع حکم را صادر می کند اما اگر این اتفاق نیفتد و یا تحقیق نیاز باشد و در گزارش ها اختلاف وجود داشته باشد، به همین دلیل تاخیر ایجاد می شود. ما باید در لیگ این تخلفات را جدی بگیریم زیرا هواداران بازی ملی برآیند بازی های لیگ ما هستند. زمانیکه فرهنگ سازی شود و همه متوجه این جریمه ها شوند، این اتفاق نمی افتد. هر چند آیین نامه انضباطی ما در حال تغییر است.


کسی از حسن زاده نخواسته استعفا بدهد
حسن زاده صحبت کردند و گفتند اما موضوع استعفا را قبول ندارم. روز های گذشته چند سایت این موضوع را نوشتند اما در فدراسیون فوتبال آقای براتی جانشین آقای نصیرزاده شدند و ایشان تنها کسی هستند که از کنار ما رفتند. حسن زاده کار خود را ادامه می دهد. کسی از ایشان نخواسته استعفا بدهند و در روزهای گذشته نقل قولی از من منتشر شد که نادرست است.

آزادی مستحکم است
ورزشگاه آزادی درباره استحکام به ما نامه نزده است و اصلا چنین حرفی را نشنیده ایم. من هم شنیده ام که برخی می گویند ورزشگاه در حال فروپاشی است اما چنین موضوعی نیست. این دروغ ها آبروی سایت ها را می برد و باعث کاهش مخاطب می شود. قاطعانه می گویم کسی تا به امروز چیزی به ما درباره مشکلات ورزشگاه نگفته است و اگر هم اعلام کنند باید به این موضوع رسیدگی شود. به خاطر دارم آقای مدبر قبل از بازی اعلام کردند یک گروه مهندسی استحکام ورزشگاه را بررسی کرده اند.


دو مظنون درباره نارنجک دستگیر شدند
پلیس به ما کمک می کند و باید از یگان ویژه در سراسر کشور تشکر کنم که با وجود همه مشکلات و ماموریت ها به ما کمک می کنند اما این موضوع باید بررسی شود که نارنجک چگونه به ورزشگاه می آید؟ باید با افرادی که دستگیر می شوند برخورد قاطع انجام شود زیرا این موضوع ضرر به کشور می زند. اگر کمک داور بازی با چین بلند نمی شد، بازی را ادامه نمی دادند و بازی 3 بر صفر اعلام می شد و در بازی های بعدی نیز دردرسر داشتیم. این امکان وجود داشت که یک نفر کشور را از حضور در جام جهانی محروم کند. پلیس دو مظنون را دستگیر کرد و شانس آوردیم که کمک داور بلند شد. این افرادی که قبل از بازی به ورزشگاه می روند شاید این وسایل را می آورند زیرا آنها چک نمی شوند. ما باید مراقبتها را زیاد کنیم و سختگیری هایی که می شود را به اهالی ورزش اعلام کنیم. من هم شنیده ام که از بوفه ها تهیه می شود اما بنا شده که همه جا بازبینی شود تا این اتفاق رخ ندهد. باید همه افراد متعدد باز بینی شوند و این موضوع نیز قطعا با اعتراض رو به رو می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی