English

از فردا در چین آغاز می شود؛

جدال پینگ‌پنگ‌بازان ایران در آسیا

بیست و سومین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در حالی از فردا آغاز می شود که تیم ایران در غیاب برادران عالمیان کار سختی برای تکرار عناوین دوره قبل دارد.

جدال پینگ‌پنگ‌بازان ایران در آسیا

به گزارش خبرگزاری موج، شهر «ووشی» در کشور چین میزبان بیست و سومین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیاست که در سه بخش تیمی، دوبل و انفرادی برگزار شده و به مدت یک هفته هم ادامه خواهد داشت.

225 پینگ پنگ باز از 28 کشور در هر دو بخش مردان و زنان فهرست بازیکنان شرکت کننده در این دوره مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می دهند. از این تعداد 131 بازیکن در بخش مردان و 124 ورزشکار هم در بانوان حضور دارند.

در کنار مدعیانی همچون کره جنوبی، ژاپن، هنگ کنگ و کره جنوبی که همانند ادوار گذشته، در این دوره مسابقات نیز شانس اول کسب بهترین های رده ها به حساب می آیند، تیم ملی تنیس روی میز مردان و زنان ایران هم در مسابقات شرکت خواهد داشت به امید که بتواند حداقل به نتایج خوب دوره پیش دست یابد.

افشین نوروزی، حمیدرضا طاهرخانی، میعاد لطفی، محمد علی روئین تن و امین احمدیان ترکیب تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران را در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل می دهند. در تیم بانوان نیز ندا شهسواری، مریم صامت، صبا صفری، فاطمه جمالی فر و مهشید اشتری ترکیب تیم اعزامی را تشکیل داده اند.

این پینگ پنگ بازان اگرچه در میان حریفان مدعی آسیایی خود شانس زیادی برای کسب جایگاه های بالای جدول ندارند اما این مسئولیت را دارند که حداقل برای تکرار نتایج دوره پیش بیشترین تلاش را داشته باشند. دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند برگزار شد و طی آن در بخش تیمی مردان و زنان، ایران به ترتیب صاحب جایگاه های هفتم و دوازدهم شد.

حالا تیم تنیس روی میز مردان ایران در شرایطی باید برای تکرار جایگاه هفتمی تلاش کند که بر خلاف دوره گذشته برادران عالمیان را در اختیار ندارد. نیما عالمیان که در دوره پیش تا مرحله یک شانزدهم نهایی بخش انفرادی پیش رفت و نوشاد عالمیان که همراه با برادرش به مرحله یک هشتم نهایی بخش دول صعود کرد، در ترکیب تیم اعزامی به چین قرار ندارند. علاوه بر این جمیل لطف الله نسبی، سرمربی تیم ملی هم به خاطر همزمان اردوی آماده سازی تیم اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان در تهران مانده و به جای وی محمدرضا میرالماسی عازم چین شده تا هدایت ملی پوشان را در مسابقات قهرمانی آسیا بر عهده داشته باشد.

این موارد شرایط تیم ملی تنیس روی میز را نسبت به دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا کاملا متفاوت کرده است با همه اینها امید می رود بازیکنانی اعزامی به چین بتوانند نتایخ در خور توجهی کسب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی