English

گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال

بسکتبالیست‌های جوان به دنبال تاریخ‌سازی

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی درباره بسکتبال جوانان ایران نوشته و در آن با احسان صمدی گفت و گو کرده‌است. این بازیکن تاکید کرده که هدف ایران صعود به جمع هشت تیم برتر جهان است.

بسکتبالیست‌های جوان به دنبال تاریخ‌سازی

به گزارش خبرگزاری موج، سایت رسمی فدراسیون جهانی برای رقابت‌های جام جهانی جوانان در گزارشی به وضعیت تیم ملی ایران پرداخته و در این گزارش گفت‌وگویی با احسان صمدی ستاره جوان ایران انجام داده‌است.

در این گزارش آمده‌است: «احسان صمدی زمستان سال 95 را با حضور در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران در مسابقات غرب‌ آسیا پشت‌سر گذاشت و امیدوار است این تجربه بتواند به او در جام جهانی مصر کمک کند تا تیم ملی بتواند خودش را به جمع هشت تیم برتر این تورنمنت برساند.»

او درباره جام جهانی می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین اهداف ما برای حضور در جام جهانی زیر 19 سال رسیدن به جمع هشت تیم برتر این تورنمنت است. همه ما می‌دانیم رسیدن به این هدف نیاز به تلاش بسیار زیاد و انجام کاری سخت دارد ولی ما تصمیم داریم بهترین عملکردمان را داشته باشیم تا به هدفمان برسیم.»

«رسیدن به جمع هشت تیم برتر جهان می‌تواند رشد و پیشرفت چشمگیر بسکتبال ایران را نشان بدهد. ایران که در دو دوره گذشته چهاردهم و یازدهم جام جهانی شده و حالا قهرمان آسیا می‌خواهد به این جایگاه جدید برسد. تیم ملی ایران به عنوان قهرمان آسیا وارد جام جهانی می‌شود. احسان صمدی در رقابت‌های انتخابی میانگین ۱۱.۱ امتیاز، 4 ریباند، ۲.۱ پاس منجربه گل و ۱.۱ توپ‌ربایی به نام خودش ثبت کرد. ایران در این مسابقات چین،‌کره جنوبی و ژاپن را شکست داد و قهرمان شد و این نتایج بعد از باخت برابر کره و ژاپن در مرحله گروهی بدست آمد.»

تیم ملی ایران در جام جهانی مصر شرکت می‌کند و باید در گروه D با آمریکا،‌ایتالیا و آنگولا پیکار خواهد کرد. صمدی می‌گوید: «تمام تلاش ما این است که بهترین عملکردمان راداشته باشیم و سطح خوب بسکتبال ایران را به نمایش بگذاریم. مطمئنا این تیم نیز بهترین عملکردش را خواهد داشت و همانند تیم‌های قبلی با تمام وجود مبارزه می‌کند.»

صمدی به شخصه منتظر جام جهانی است. او می‌گوید: «حضور در این رویداد بزرگ تجربه بسیار ارزشمندی برای من است و مطمئنم که از این تجربه برای دوران ورزشی‌ام به بهترین شکل استفاده خواهم کرد.»

این رویداد بزرگ بین‌المللی تجربه‌ای بسیار بزرگ برای صمدی خواهد بود. او در تیم ملی بزرگسالان ایران هم حضور داشت و عملکرد خوبی به نمایش گذاشت. خودش می‌گوید: «باید از مربی و فدراسیون تشکر کنم که این شانس را به من دادند تا در کنار بهترین بازیکنان بسکتبال کشورم حضور داشته باشم. می‌خواستم که در این تورنمنت حضور داشته باشم و در آنجا نیز احساس بسیار خوبی داشتم. در این اردو و مسابقه متوجه شدم که اگر به سختی تمرین کنم به هر آنچه که در بسکتبال می‌خواهم می‌رسم.»

صمدی تجربه بسیار خوبی از حضور در کنار بهترین‌های ایران بدست آورد. به خصوص بازی در کنار افرادی چون سجاد مشایخی و بهنام یخچالی که پرچمداران ورود نسل جدید به تیم ملی ایران هستند. او درباره این تجربه نیز تصریح می‌کند: «سجاد و بهنام دو بازیکن جوان بسکتبال ایران هستند و بسکتبالیست‌هایی فوق‌العاده‌اند. خیلی خوشحالم که توانستم در کنارشان باشم و چیزهای زیادی از آنها یاد بگیرم.»

یخچالی و مشایخی در جام جهانی سال 2013 حضور داشتند. در آن دوره جام جهانی تیم ملی یازدهم شد. حالا صمدی می‌تواند از تجربه حضورشان در جام جهانی استفاده کند و در مصر عملکرد خوبی داشته باشد تا تیم ملی ایران بتواند نتیجه‌ای تاریخی کسب کند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی