English

غلامرضا محمدی: نونهالان و نوجوانان برگ برنده کشتی ایران هستند

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشتی آزاد گفت: نونهالان و نوجوانان می‌توانند کشتی ایران را بیمه کنند به‌شرط آنکه توجه ویژه‌ای را به بخش‌های پایه داشته باشیم.

غلامرضا محمدی: نونهالان و نوجوانان برگ برنده کشتی ایران هستند

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی نوجوانان کشتی آزاد در نشست خبری کادر فنی تیم ملی کشتی در رده نوجوانان که در هتل پرز استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: نگاه فدراسیون تغییر کرده است و به رده‌های پایه توجه ویژه‌ای دارد که همین تغییرات باعث شده تا اردوهای رده‌های پایه در استان‌های مختلف برگزار گردد.

وی با اشاره به اینکه اردوی استان قزوین از هفتم اسفندماه برگزارشده و پانزدهم اسفند به پایان می‌رسد، ادامه داد: بعد از پایان اردو ورزشکاران حدود چهار روز استراحت فعال خواهند داشت و در تاریخ نوزدهم اسفندماه اردو تیم ملی در شهر مشهد مقدس از سر گرفته خواهد شد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با اشاره به این مطلب که بیست‌وهفتم اسفندماه اردوی مشهد مقدس به پایان می‌رسد، افزود: سوم فروردین اردوی آخر را در خانه کشتی تهران برگزار می‌کنیم که بعد پایان این اردو در تاریخ دهم فروردین ماه 96 یک تیم به مسابقات استونی اعزام خواهیم کرد که امیدواریم نتایج قابل قبولی را کسب کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: از بیست‌ودوم فروردین‌ماه ورزشکاران در اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام یادگار که در اواخر فروردین‌ماه سال 96 برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

محمدی با اشاره به اینکه هدف گزاری تیم ملی نوجوانان کشتی آزاد مسابقات جهانی است که در تیرماه به میزبانی یونان برگزار می‌شود، تشریح کرد: رشد و شکوفایی استان‌های کشتی خیزی مثل قزوین در دستور کار فدراسیون کشتی قرار دارد و اردوی استان قزوین اولین اردوی بنده به‌عنوان مربی است که عمده برنامه ما برای این اردو کار کردن بر روی مسائل فنی کشتی‌گیران است و در حال القا کردن کشتی ناب ایرانی به نوجوانان تیم ملی هستیم.

سرمربی نیم ملی کشتی نوجوانان با اشاره به اینکه شرایط اردویی در استان قزوین مطلوب است، اضافه کرد: اگر بخواهیم وضعیت بهتری را نسبت به کشتی که ورزش اول کشورمان است شاهد باشیم باید مسئولان استان بیشتر وارد عمل شوند.

مربی تیم ملی نوجوانان در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنامبنی بر اینکه امکانات سخت‌افزاری کشتی برای رده‌های پایه در استان قزوین به چه صورت است و روند انتخاب ورزشکاران برای اردوهای تیم ملی به چه نحوی است، تصریح کرد: امکاناتی را که در این چندروزه مشاهده کردم برای یک استان که در حال برگشت به دوران اوج خود است کافی نیست.

وی در پاسخ به بخش دوم سؤال به این نکته که قانون انتخابی تیم ملی مشخص است و مسابقات قهرمانی کشور در سه گروه الف، ب، ج برگزار شد که نفرات اول تا سوم گروه الف، نفرات اول و دوم گروه ب، نفرات اول گروه ج، نفرات اول تا سوم مسابقات عمومی و نفرات اول تا سوم مسابقات پهلوانی امکان حضور در اردوی تیم ملی را کسب می‌کنند، اشاره کرد و افزود: اگر در اردوهای تیم ملی که در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود استعدادی را کشف کنیم این اختیار را داریم که وی را به اردوهای تیم ملی دعوت کرده و آماده شرکت در مسابقات بعدی انتخابی تیم ملی کنیم.

محمدی در بخش پایانی صحبت‌های خود به نقش سازنده لیگ‌های استانی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند کشتی استان قزوین را از خواب زمستانی بیدار کند برگزاری مسابقات منظم در قالب لیگ استانی است که هیئت کشتی قزوین باید به این امر جامه عمل بپوشاند.

در ادامه این نشست خبری حیدری رئیس هیئت کشتی استان قزوین با اشاره به این نکته که کشتی استان از روزهای خوب خود فاصله زیادی گرفته است، توضیح داد: اصلاح زیرساخت‌های کشتی استان هدف هیئت کشتی است و در راستای توجه ویژه فدراسیون به رده‌های پایه، هیئت کشتی استان قزوین نیز در برنامه‌ریزی‌های کلان کشتی در استان توجه ویژه‌ای به رده‌های پایه به‌خصوص رده سنی نوجوانان دارد.

وی با اشاره به این نکته که یکی از برنامه‌های هیئت کشتی برای رده‌های پایه برگزاری طرح استعدادیابی رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان در مدارس بود، ادامه داد: برگزاری مسابقات کشتی بین آموزشگاه‌های استان یکی دیگر از برنامه‌های هیئت کشتی است که بعد از 10 سال با حضور 300 نفر کشتی‌گیر در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان در استان برگزار شد.

حیدری با اشاره به اینکه در این مسابقات حدود 21 نفر نخبه و استعداد از طرف کمیته فنی این مسابقات که پیشکسوتان استان آن را تشکیل می‌دادند شناسایی شدند، اضافه کرد: برای ایجاد انگیزه در بین این نوجوانان مقدمات برگزاری اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان را در قزوین فراهم کردیم که هم‌اکنون در خانه کشتی در حال پیگیری است.

اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان از هفتم اسفندماه به میزبانی قزوین آغاز شد و تا پانزدهم اسفند در خانه کشتی ادامه خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، در این اردو 42 ورزشکار در 10 وزن مختلف از استان‌های کشور حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه