English

بسته شدن نقل و انتقالات چین با یک رکورد تاریخی

فصل نقل و انتقالات چین با ثبت یک رکورد تاریخی به پایان رسید.

بسته شدن نقل و انتقالات چین با یک رکورد تاریخی

به گزارش خبرگزاری موج، فصل نقل‌ و انتقالات لیگ چین با ثبت رکوردی بی‌نظیر به پایان رسید. برای ۱۷۳ جابه‌جایی ۳۷۶ میلیون یورو هزینه شد. سال گذشته در زمستان این رقم ۳۴۴ بود یعنی ۳۲ میلیون افزایش داشته است.

اسکار با ۶۰ میلیون، اکسل ویتسل ۲۰، پاتو ۱۸ ، ایگالو ۲۳، ایدی ۱۲، کارلوس توس ۱۰.۵ و جاناتان سوریانو با ۱۰ میلیون بازیکنان سرشناسی بودند که به لیگ چین رفتند. این آخرین فصلی بود که باشگاه‌های چینی اجازه داشتند برای خرید بازیکن خارجی چنین هزینه‌هایی کنند. در فصل آینده دولت این کشور اجازه نخواهد داد این اتفاق بیفتد تا باشگاه‌ها از بازیکنان چینی برای تقویت تیم‌های خود بهره ببرند.

هبی فورتون (۷۷ میلیون) ، تیانجین کوانجین (۷۲ میلیون) و شانگهای SIPG (۶۷ میلیون ) بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن داشتند. گوانژو قهرمان کنونی چین و تیم قدرتمند این لیگ تنها ۹.۶۶ میلیون هزینه کرد و چنگلینگ ژانگ چینی را خرید. گران‌ترین بازیکن در این فصل نقل‌ و انتقالات چنگدونگ ژانگ بود که ۲۰.۴ میلیون ارزش داشت.

با وجود هزینه‌های گزاف باشگاه‌های چینی، تیم‌های این کشور به جز گوانژو در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق نبودند. تیم شانگهای شنهوا که توس را در اختیار دارد، پیش از این در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حذف شد که این موضوع اتفاق تلخی برای باشگاه چینی محسوب می‌شد. همه چیز پول نیست چین بهترین مثال برای این موضوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی