English

داورزنی در مجمع فدراسیون ووشو؛

ووشو توان خود را اثبات کرده است/ این رشته می‌تواند المپیکی شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: ووشو ایران در سال‌های اخیر با کسب موفقیت وافتخارات متعدد توسط تیم‌های ملی زنان و مردان در عرصه‌های مختلف توانش را ثابت کرده است.

ووشو توان خود را اثبات کرده است/ این رشته می‌تواند المپیکی شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، مجمع عمومی فدرراسیون ووشو، روز دوشنبه با حضور مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک، احمد گواری رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون ها، روسای هیات ها و سایر اعضای مجمع برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس فدراسیون ووشو ضمن خیر مقدم به حاضران، توضیحاتی در خصوص موفقیت های این رشته ورزشی در سال های 94 و 95 ارائه و با اشاره به برنامه های استعدادیابی فدراسیون ووشو با حمایت های وزارت ورزش، برگزاری لیگ های مختلف و مسابقات قهرمانی کشور اظهار داشت: در مجموع مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی جوانان و بزرگسالان در مجموع دو بخش مردان و زنان، 31 استان به مدال دست یافتند که این مساله نشان از گستردگی ووشو در کشور دارد.

علی نژاد ادامه داد: ووشو در بازی های آسیایی، مسابقات قاره ای و جهانی همواره مدال آور بوده و اکنون بازی های کشورهای اسلامی و سپس بازی های آسیایی را پیش روی دارد و نیاز به حمایت بیشتر وزارت و کمیته داریم تا با قدرت به کارمان ادامه دهیم.

در ادامه طراز مالی سال 94 فدراسیون از سوی خزانه دار فدراسیون قرائت و مورد تصویب مجمع قرار گرفت. همچنین برنامه عملیاتی و بودجه سال 96 فدراسیون هم از سوی اعضای مجمع تصویب گردید.

سپس محمدرضا داورزنی معاون با قدردانی از تلاش های مسئولان و دست اندرکاران فدراسیون ووشو، گفت: ووشو در سال های گذشته و بعد از اینکه به فدراسیون مستقل تبدیل شد، افتخارات ارزشمندی در آسیا و جهان کسب کرد و در عرصه بین المللی توانش را نشان داد. این فدراسیون افتخارات زیادی را دو بخش زنان و مردان کسب کرده است و آرزوی توفیقات بیشتر در مسابقات سال آینده برای قهرمانان این رشته دارم.

داورزنی با ابراز امیدواری بر حضور ووشو در بازی های المپیک و افتخار آفرینی در این زمینه، خاطرنشان ساخت: همانقدر که ووشو در عرصه های آسیایی و جهانی موفقیت داشته، می تواند با استراترژی خود، این موفقیت ها را در آینده استمرار و ارتقا دهد. البته، بدون تردید اگر برنامه ای نبود، موفقیتی کسب نمی شد و برنامه چهار سال آینده این فدراسیون نشان می دهد که به توسعه و افزایش افتخارات نگاه ویژه ای دارد.

وی در خصوص مشکلات مالی فدراسیون ها، گفت: در این زمینه اگر تمام نگاهمان به دولت باشد، باید بدانیم که ظرف دولت در ورزش محدودیت هایی دارد که باید پنجاه فدراسیون را تامین کند و طبیعی است با اتکا به منابع دولتی، نمی توان تحرک جدی تری داشت. ووشو در این چند سال با بهره گیری از ظرفیت های موجود در کشور، اقدامات ارزشمندی انجام داده است. وزارتخانه وظایف خود را برای همراهی و کمک به فدراسیون ها پیگیری می کند و در کنار فدراسیون ووشو نیز خواهد بود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی تاکید کرد که فدراسیون های ورزشی در کنار مباحث قهرمانی، می توانند در بازاریابی نیز با تلاش و برنامه ریزی عملکرد موفقی داشته باشند.

در پایان فدراسیون ووشو از هیات های اصفهان، سمنان و خراسان رضوی به عنوان سه هیات برتر ووشوی کشور قدردانی کرد. هدایای هیات های برتر از سوی داورزنی و شهنازی به آنان اهداءشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه