English

پایان جام فردوسی با قهرمانی شطرنج‌باز ایرانی

جام شطرنج فردوسی با معرفی نفرات برتر در مشهد به پایان رسید.

پایان جام فردوسی با قهرمانی شطرنج‌باز ایرانی

 به گزارش خبرگزاری موج، هفتمین دوره جام فردوسی با حضور نزدیک به 350 شطرنج باز از 18 کشور در مشهد طی هشت روز پیگیری شد و در پایان استاد بزرگ پویا ایدنی از ایران موفق به کسب جایگاه نخست این مسابقات شد.

استاد بزرگ پویا ایدنی از ایران، ماکسیم چگایف از روسیه، استاد بین المللی گیگا کوپارادزه از گرجستان و استاد بزرگ پوریا درینی از ایران همگی امتیازات برتری کسب کردند که پس از پوئن شکنی به ترتیب در جایگاه اول تا چهارم قرار گرفتند.

در این دوره 13 استاد بزرگ، 12 استاد بین المللی، 5 کاندیدای فدراسیون جهانی(فیده مستر) و دیگر شطرنج بازان دارای رنکینگ فدراسیون جهانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با برگزاری مسابقات شطرنج جام فردوسی جلوه‌ای از توانایی‌های خود را در ابعاد فنی و مدیریتی به نمایش گذاشت.

محمدرضا وجدانی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج جام فردوسی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مسابقات شطرنج جام فردوسی به خوبی هفتمین دوره خود را پشت سر گذاشت و توانست به بهترین شکل ظرفیت‌های مدیریتی و فنی استان خراسان رضوی در رشته ورزشی شطرنج به نمایش بگذارد.

وی افزود: این مسابقات با حضور ۳۵۰ شطرنج‌باز از ۲۳ کشور جهان با یکدیگر به رقابت پرداختند و مانند همیشه جام فردوسی به عنوان یک مسابقه بین المللی معتبر با حضور برترین شطرنجبازان برگزار شد.

وجدانی خاطرنشان کرد: در این مسابقات ۴ نفر توانستند به مقام اول مشترک دست یابند اما با امتیاز شکنی پویا ایدنی توانست مقام نخست این دوره از رقابت‌ها را کسب کند.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی تاکید کرد: این مسابقات هفدهمین دوره مسابقات بین المللی است که در خراسان رضوی برگزار می‌شود اما در چهارچوب جام فردوسی هفتمین دوره خود را پشت سر گذاشت، که تعداد کشورهای حاضر و شرکت کنندگان رکوردی بی‌نظیر در کشور به حساب می‌آمد در حالی که در خواست‌های بسیاری برای حضور در مسابقات دریافت شد اما ما از یک هفته پیش ازمسابقه دیگر هیچ ورزشکاری را به دلیل محدودیت جا و ظرفیت پذیرش نکردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه