English

زمان المپیک‌ها و مسابقات همه از وزنه‌برداری انتظار دارند

فرهادی: وزنه‌برداری تهران باید به جایگاه اصلی‌اش بازگردد

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان تهران گفت: وزنه‌برداری پایتخت باید به جایگاه اصلی‌اش که در این سال‌ها از آن دور مانده است، بازگردد.

فرهادی: وزنه‌برداری تهران باید به جایگاه اصلی‌اش بازگردد

به گزارش خبرگزاری موج، تورج فرهادی، رئیس هیأت وزنه‌برداری استان تهران صبح امروز در کنفرانس خبری پاسخگوی اهالی رسانه بود.

وی عنوان کرد:‌ هنوز با نقطه مطلوبی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم فاصله داریم، اما با تحرکی که در این مدت کوتاه در وزنه‌برداری تهران ایجاد شده باعث شده است که علاقمندان به سمت این رشته حرکت کنند و در باشگاه‌ها و وزنه‌برداران برای حضور در عرصه‌های میدانی ایجاد انگیزه شد. 

فرهادی ادامه داد: این تحرک و انگیزه باید پرورش داده شود و با حمایت از سرمایه‌های اصلی وزنه‌برداری که نونهالان و نوجوانان هستند باید ظرفیت‌های جدیدی را تعریف کنیم. از طرفی برای نفراتی که برای حضور در عرصه‌های ملی در کورس قهرمانی هستند باید فضایی فراهم شود تا در شرایط مطلوب رقابتی قرار گیرند. 

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان تهران تصریح کرد:‌ هنوز در ابتدای راه هستیم، اما در همین مدت کوتاه تلاش‌ها به گونه‌ای بوده است که نشان می‌دهد رو به صعود و پیشرفت هستیم. با برنامه‌هایی که داریم و راهنمایی‌های پیشکسوتان باید تلاش کنیم تا وزنه‌برداری پایتخت به نقطه اوجش و جایگاه اصلی‌اش بازگردد. در سطح ملی هم با توجه به ظرفیت‌هایی که در این رشته در سطح کشور داریم می‌توانیم در تمام اوزان تیم ملی حرف برای گفتن داشته باشیم، اما در تمام ادوار المپیک تنها در 2-3 وزن شاهد درخشش این ظرفیت‌ها بوده‌ایم که باید تقویت شود.

فرهادی با بیان اینکه وزنه‌برداری تهران همواره از برترین‌های کشور بوده است،‌گفت: در مقاطعی این روند متوقف شد و حتی تا مرز تعطیلی پیش رفت. در این مدت کوتاه تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌های علمی و عملی و تجربیات پیشکسوتان استفاده کنیم و راهنمایی بگیریم. البته به دلیل عدم انسجام و آگاهی لازم در سال اول مسئولیت نتایج لازم را به دست نیاوردیم، به طوری که در پایان سال 94 به دلیل نتایج بدی که در مسابقات قهرمانی کشور کسب کرده بودیم از مردم رسما عذرخواهی کردم، اما مسیر را ادامه دادیم.

وی افزود: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را در افق برنامه‌ریزی خود ترسیم کردیم. در برنامه کوتاه مدت کسب عنوان قهرمانی برای ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر در سطح کشور در دستور کار بود که در 2 رده سنی جوانان و بزرگسالان به آن دست یافتیم هر چند که در نوجوانان می‌توانستیم به این مهم برسیم، اما به دلایلی میسر نشد. این نتایج سرمایه اصلی ما صرفا برای ایجاد تحرک وا نگیزه در علاقمندان است. نگاه میان مدت ما به المپیک 2020 است تا حتما از استان تهران نماینده یا نمایندگانی در تیم ملی داشته باشیم. در نگاه بلندمدت هم رساندن تهران به سطح ملی و بین‌المللی در نقطه اوج خودش است به طوری که باید در هر وزن در تمام رده‌های سنی حداقل 2 تیم کامل داشته باشیم.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان تهران با تشریح برنامه‌های این هیأت گفت: فعال کردن باشگاه‌های وزنه‌برداری و راه‌اندازی پایگاه قهرمانی استان در ورزشگاه شهید معتمدی (کارگران)، خرید تجهیزات برای برگزاری مسابقات، برگزاری کلاس‌های مربیگری درجه 3 و کارگاه‌های آموزشی در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان، برگزاری لیگ‌های نونهالان و نوجوانان استان، تشکیل شورای فنی متشکل از پیشکسوتان باتجربه این رشته و انتخابی تیم‌های استان از جمله فعالیت‌های مهم سال اخیر بود.

فرهادی با تاکید بر اینکه باید در تمام رده‌های سنی 2 تیم کامل داشته باشیم، گفت: حتی در برخی اوزان توانایی معرفی 3 وزنه‌بردار را خواهیم داشت. کمیته آموزش هیأت به صورت جدی فعال شده است و تصمیم داریم با همکاری دانشگاه پیام نور قهرمانان ما بدون کنکور در رشته کارشناسی تربیت بدنی پذیرفته شوند. امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم جایگاه واقعی ورزش را در سبد خانوار پیدا کنیم و جایگاه واقعی وزنه‌برداری تهران را در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا دهیم. 

وی درباره خانه وزنه‌برداری استان تهران خاطرنشان کرد: قول این مکان را از شهرداری منطقه 7 گرفته بودیم، اما بیان موضوعاتی از جمله عدم استحکام بنای مورد نظر به منظور انجام رشته وزنه‌برداری ما را بر آن داشت تا تیمی را از سازمان نظام مهندسی مامور کنیم تا سازه این بنا را از نظر استحکام مورد بررسی قرار دهند تا اگر مشکلی بود مکان دیگری را در نظر بگیریم که ظاهرا مورد تایید قرار نگرفت. البته طی صحبت‌هایی که با گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران داشتیم قول این حمایت داده شد. نگاه ما این است تا بتوانیم علاوه بر دو پایگاه قهرمانی یک خانه وزنه‌برداری را برای خانه این رشته تدارک ببینیم. نگاه ما تدارک مجموعه‌ای مجهز و کامل برای وزنه‌برداری استان تهران است و قول می‌ دهم این اتفاق در بلندمدت رقم بخورد.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان تهران درباره بودجه این هیأت و نحوه تامین هزینه‌ها و اینکه چه میزان از فدراسیون وزنه‌برداری دریافتی داشته‌اند، گفت: تصمیم نداشتم در این خصوص صحبت کنم؛ در یک سال اخیر تنها 2 میلیون از فدراسیون دریافت کردیم که فقط هزینه کارمندی است که در هیأت تهران فعالیت می‌کند. در طول سال 95 با توجه به اعزام‌هایی که داشتیم بیش از 250 میلیون  تومان هزینه کردیم. البته می‌دانیم که فدراسیون هم با مشکلات خاص خود روبرو است و این انتقاد به سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان وارد است که چرا حمایت‌های لازم را ندارند. ورزش از ارکان جامعه است و نمی‌دانم چرا آقای وزیر می‌گوید ورزش را به خودشان واگذار می‌کنیم. این نگاه از کلان باید اصلاح شود تا کاری صورت گیرد. تا امروز هم با کمک حامیان مالی کار را پیش بردیم، اما مانند فوتبال نمی‌توانیم درآمدزایی داشته باشیم چون از نظر پخش زنده دچار مشکل هستیم. 

فرهادی خاطرنشان کرد: برخی رشته‌ها از مجموعه‌هایی که دارند درآمدزایی می‌کنند و از این درآمدها هزینه‌های خود را تامین می‌کنند، اما وزنه‌برداری استان تهران از این ظرفیت‌ها محروم است. یک وزنه‌بردار حرفه‌ای حداقل ماهی 3 میلیون تومان هزینه دارد و اگر ما هم امکان استفاده از چنین ظرفیت‌هایی را داشتیم می‌توانستیم زودتر خانه وزنه‌برداری تهران را تکمیل کنیم نه اینکه به دنبال هزینه‌های جاری باشیم. درست است که زمان المپیک‌ها و مسابقات همه از این رشته انتظار دارند، اما تنها آن زمان است که توجهات معطوف وزنه‌برداری می‌شود و در سایر روزهای سال خبری از حمایت نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی