English

هارتینگ خواستار استعفای توماس باخ شد/ المپیک با او می‌میرد

قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶ به انتقاد از ریاست کمیته بین المللی المپیک پرداخت و اظهار کرد او باید استعفا کند زیرا المپیک با او در حال از بین رفتن است.

هارتینگ خواستار استعفای توماس باخ شد/ المپیک با او می‌میرد

به گزارش خبرگزاری موج، کریستوف هارتینگ قهرمان پرتاب دیسک المپیک ۲۰۱۶ در صحبت‌های جنجالی اعلام کرد رییس IOC باید کناره‌گیری کند و سیاست‌های IOC عوض شود در غیر این صورت تا سال ۲۰۴۰ جنبش المپیک به آرامی می‌میرد.

هارتینگ در المپیک ریو ۲۰۱۶ مدال طلا کسب کرد. او توانست دیسک را ۶۸.۳۷ متر پرتاب کند. کمیته بین‌المللی المپیک پیش از المپیک ۲۰۱۶ با وجود درخواست‌های فراوان روسیه را محروم نکرد. پیش از المپیک  ۲۰۱۶ گزارش‌های مختلف نشان داده بود که دوپینگ گسترده و سیستماتیک در روسیه اتفاق افتاده است.

گزارش‌های اخیر نیز نشان داده است تاکنون پیش از هزار ورزشکار روس در المپیک و پارالمپیک دوپینگ داشتند. هارتینگ در رابطه IOC گفت: توماس باخ باید استعفا بدهد. بدین ترتیب دوباره IOC شکل می‌گیرد و می‌تواند برای  ورزش پاک بجنگد. در سال گذشته، جنبش المپیک بسیار صدمه دید و اعتبار خود را از دست داد. اکنون باید اصلاحات صورت بگیرد.

هارتینگ معتقد است تمامی ورزشکاران دوپینگی روسیه و افراد خاطی در این قضیه باید به صورت مادام‌العمر محروم شوند. برادر کوچکتر هارتینگ نیز قهرمان المپیک لندن بوده است او هم به سیاست‌های توماس باخ پیش از این اعتراض کرده بود.

هارتینگ، توماس باخ را عضوی از تیم دوپینگ و نه تیم ضددوپینگ خوانده است. توماس باخ در واکنش به این صحبت‌ها با آژانس خبری dpa صحبت کرد و گفت: قابل قبول نیست که به دلیل اختلاف نظر به شخصی توهین کنند. می‌بایست شرایط را سبک سنگین می‌کردیم. ورزشکاران باید این امکان را داشته باشند تا اثبات کنند در این سیستم نقشی نداشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه