English

سرمربی کشتی آمریکا:

جام جهانی در ایران شگفت انگیز است/ ایران شریک ما در کشتی است

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا گفت: حضور ما در ایران سابقه طولانی در حسن نیت و همکاری کشورهای ایران و آمریکا از طریق کشتی را نشان می‌دهد که یک نمونه قابل توجه از دیپلماسی بین مردم دو کشور از طریق ورزش است.

جام جهانی در ایران شگفت انگیز است/ ایران شریک ما در کشتی است

به گزارش خبرگزاری موج، بیل زادیک در گفت‌وگو با سایت پی‌آرآی آمریکا با بیان این مطلب افزود: وقتی خبر ممنوعیت حضور تیم آمریکا در ایران را به دلیل قانون مهاجرت کشورمان شنیدم بسیار ناامید شدم اما دیپلماسی فدراسیون کشتی ایران به خوبی عمل کرد و با درخواست از دولت ایران که من باور دارم که آنها به اهمیت ورزش در فرهنگ خود آگاهند توانستیم در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد حضور یابیم. البته باید بگویم همکاری کشتی ایران و آمریکا فراتر از سیاست است.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا تصریح کرد: حضور تیم های کشتی دو کشور در مسابقات یکدیگر سابقه زیادی دارد، خود من نیز در سال ۲۰۰۱ به عنوان کشتی گیر در جام تختی شرکت کردم و این روند همکاری دو جانبه همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: کشتی در ایران بعنوان ورزش ملی از طرفداران بسیاری برخوردار است و آنها ضمن برخورداری از آموزش خوب، استعدادهای بالایی نیز دارند. من مطمئنم رقابت‌های جام جهانی که با حضور ۸ تیم برتر دنیا برگزار می‌شود، با حضور تماشاگران ایرانی شگفت‌انگیز خواهد بود.
زادیک ادامه داد: یک صحنه از حضور در تهران را به یاد می‌آورم که نزدیک به ۱۳ هزار تماشاگر در سالن مسابقات حضور داشتند و این جمعیت و هیجان ایجاد شده شگفت انگیز بود.
سرمربی تیم کشتی آزاد آمریکا در مورد سطح برگزاری جام جهانی کشتی آزاد، تصریح کرد: ما مسابقات سختی را پیش رو داریم، با تیم‌های روسیه، آذربایجان و گرجستان هم گروه هستیم ضمن اینکه در دیگر گروه نیز تیم‌های ایران، ترکیه، هند و مغولستان هستند که هر دو تیم برتر هر گروه قطعا شانس قهرمانی را دارند. اما ما می‌خواهیم نتیجه را به نفع خود تمام کنیم اما وقتی پا روی تشک می‌گذاریم و داور سوت را می‌زند مبارزه سخت و دشوار آغاز می‌شود و ما برای تمامی حریفان خود احترام قائلیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات سیاست در ورزش دخالت می‌کند اما ما ایران را به عنوان یک شریک خود در کشتی می‌دانیم و فکر می‌کنم تمرکز بر شباهت های ما در سراسر جهان ما را به سوی یک دنیای بهتر و همبستگی سوق می‌دهد. برای من و تیم کشتی آمریکا انجام این امر و تمرکز بر آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه