English

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس مطرح کرد؛

ستاره خلیج فارس، پالایشگاه سبز ایران

با استناد به خروجی آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست، پالایشگاه ستاره خلیج فارس در زمره‌ صنایع سبز کشور قرار داد.

ستاره خلیج فارس، پالایشگاه سبز ایران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «مهرداد دهداری» تولید 30 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 5 را عظیم‌ترین اقدام محیطی زیستی پالایشگاه ستاره خلیج فارس عنوان کرد و گفت: علاوه بر این در احداث پالایشگاه نیز بسته‌های حفاظتی تدارک دیده شده تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

انجام مطالعات زیست محیطی پیش از احداث

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس درباره اقدامات محیط زیستی در احداث فاز چهارم این پالایشگاه نیز بیان داشت: مطالعات زیست محیطی (EIA) فاز چهارم هم اکنون در حال انجام است و ممیزی زیست محیطی واحدهای عملیاتی پالایشگاه به صورت هفتگی به منظور ارتقا و ترویج محیط زیست انجام می پذیرد.

وی بررسی پارامترهای زیست محیطی قبل از راه اندازی واحدهای عملیاتی را سبب جلوگیری از بروز نشت مواد و آلودگی محیط دانست و اظهار داشت: انجام مطالعات زیست محیطی قبل از هرگونه تغییرات در فرآیند واحد را به جد پیگیری می‌کنیم.

ایجاد 40 هکتار فضای سبز

وی در پاسخ به میزان فضای سبز ایجادی در محوطه پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز گفت: بیش از 40 هکتار فضای سبز در مدت زمان کمتر از دو سال از زمان بهره‌برداری ایجاد کرده‌ایم و استفاده از گونه‌های درختی مناسب با اقلیم منطقه را در دستور کار قرار داده‌ایم تا به هدف ایجاد 150 هکتار فضای سبز دست یابیم.

دهداری مدیریت پسماند را یکی از ارکان اساسی حفظ محیط زیست در مناطق صنعتی عنوان کرد و افزود: عقد قرارداد با سازمان مدیریت پسماند و سایر مراجع ذیصلاح جهت تحویل پسماندهای عادی، صنعتی و بیمارستانی به صورت تفکیک شده، تدوین روش های مدیریت پسماند و هدف‌گذاری کمی جهت کاهش زباله را دنبال می کنیم.

وی ستاره خلیج فارس را یکی از صنایع سبز کشور خواند و تصریح کرد: هوای خروجی دودکش ها به صورت مستمر توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست اندازه گیری می شود که بیانگر عدم آلودگی دودکش های پالایشگاه است.

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیخ فارس اضافه کرد: به عنوان مثال حد مجاز انتشار NOX، 376 میلی گرم در نرمال‌مترمکعب است که در بالاترین حد، این ماده در کوره های پالایشگاه به عدد به 53 می رسد.

دهداری ادامه داد: حداستانداردco  500 میلی‌گرم در نرمال‌مترمکعب و حد استاندارد So2 752 میلی گرم در نرمال‌مترمکعب است که این مقادیر برای پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ترتیب 67 و صفر میلی‌گرم در نرمال‌مترمکعب در آزمایشگاه معتمد اندازه گیری شده است.

وی بیان داشت: همچنین جهت پایش بیشتر خروجی دودکش‌ها، دستگاه آنالایزر پرتابل خریداری شده و اقدامات لازم جهت نصب سیستم پایش لحظه‌ای صورت گرفته است.

وی گفت: احداث ایستگاه سنجش هوای محیطی در پالایشگاه نیز در حال انجام است.

دهداری حضور در نخستین نمایشگاه سبز استان هرمزگان و چاپ کتاب داستان با موضوعات زیست محیطی را نشانه‌ی توجه ویژه این شرکت به فرهنگ سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: گروه‌هایی از پرسنل شرکت را برای ورزش به حاشیه‌ی رودخانه‌های استان گسیل کردیم تا ضمن تفریح، پاکسازی محیط و جمع‌آوری زباله‌ها را نیز انجام دهند.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از آلودگی خاک و آب‌های زیرزمینی نیز برنامه‌های بسیاری در دست اجرا داریم که از نمونه‌های آن می توان به احداث چاهک اندازه گیری VOC، پایش آب‌های زیرزمینی از طریق حفر چاه و نمونه‌برداری و احداث باندوال برای مخازن در راستای جلوگیری از بروز نشتی و آلودگی خاک اشاره کرد.

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس درباره روند مدیریت پساب نیز متذکر شد: تصفیه خانه صنعتی با ظرفیت 275 متر مکعب در ساعت که شامل تصفیه آب‌های حاوی مواد هیدروکربنی، شیمیایی و همچنین فاضلاب بهداشتی است. احداث کرده ایم.

وی به اقدامات کاربردی در مصرف بهینه‌ی سوخت نیز اشاره کرد و افزود: عایق بندی ها را تقویت کرده ایم و سیستم اکونومایزر همچنین آنالایزرهای o2 در کوره‌های پالایشگاه جهت بهینه سازی سوخت طراحی و نصب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه