English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد؛

جدیت در ممنوعیت تردد شناورهای غیرایمن در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام اینکه شناورهای تفریحی موجود استانداردهای لازم را برای گشت‌های ایمن دریایی ندارند، گفت: مدیریت عالی استان تأکید دارد که شناورهای غیرایمن با شناورهای دارای گواهینامه استاندارد از مؤسسات رده‌بندی، جایگزین شوند.

جدیت در ممنوعیت تردد شناورهای غیرایمن در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «اله مراد عفیفی پور» در جمع اعضای تعاونی‌های گردشگری جزیره قشم با اشاره به بهره‌گیری کشورها از منابع طبیعی برای رونق بخشی به صنعت گردشگری، اظهار کرد: با ایجاد فرصت‌های گردشگری می‌توان سایر محرک‌های اقتصادی را برای استفاده از منابع طبیعی و خدادادی  فعال کرد و گردشگری دریایی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای رونق اقتصادی و اشتغال ساحل‌نشینان فراهم کند.

وی با اشاره به تأکیدات استاندار هرمزگان بر لزوم نوسازی ناوگان گردشگری دریایی و خروج شناورهای سنتی از این چرخه، افزود: با توجه به اینکه شناورهای تفریحی موجود که به‌عنوان قایق تشتی شناخته می‌شوند، به‌هیچ‌وجه استانداردهای لازم برای گشت‌های ایمن دریایی را ندارند، مدیریت عالی استان خواستار این است که شناورهای سنتی با شناورهای ایمن و استاندارد که گواهینامه‌های لازم از مؤسسات رده‌بندی دارند، جایگزین شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توجه به مطالبه عمومی مردم را نیز علاوه بر تأکیدات مدیریت عالی استان برای نوسازی ناوگان گردشگری مورد تأکید قرار داد و گفت: بر همین اساس، ابلاغ رسمی جلوگیری از تردد شناورهای غیراستاندارد در بخش گردشگری دریایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد؛ زیرا در برابر سلامت و ایمنی ترددهای دریایی مردم مسئولیت قانونی داریم.

عفیفی پور اشتغال مولد برای جامعه محلی و بومیان منطقه در بحث گردشگری دریایی را ازجمله دغدغه‌های مسئولان سازمان بنادر برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در راستای رفع موانع موجود و برطرف نمودن دغدغه‌های تعاونی‌های گردشگری، در راستای الحاق شناورهای ایمن به چرخه از هیچ حمایت و کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی از اعطای تسهیلات با سود صفر درصد به متقاضیان از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر سخن به میان آورد و با اشاره به استفاده از ظرفیت کشتی‌سازی‌های داخلی برای ساخت شناورهای جدید تفریحی، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که تعاونی‌ها کمترین میزان آورده برای استفاده از این تسهیلات فراهم کنند و از طریق مذاکره با بانک‌های عامل، در خصوص اقساط آن‌ها دوره زمانی بازپرداخت نیز افزایش یابد. 

این مقام مسئول اظهار کرد: از سوی دیگر، هیچ محدودیتی برای طرح‌هایی که هزینه کمتری برای خریدار شناورها در برداشته باشد، وجود ندارد و تنها استفاده از شناورهای ایمن و استاندارد برای گشت‌های دریایی ملاک عمل است.

عفیفی پور خواستار ممنوعیت صید در مناطق گردشگری ازجمله جزیره هنگام، زیستگاه دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی شد و افزود: صیادی در این مناطق نباید مزاحم فعالیت‌های گردشگری باشد و تردد صیادان روی اسکله‌های ویژه شناورهای گردشگری باید مدیریت شود. در همین رابطه، برای جلوگیری از تداخل فعالیت‌ها در مناطق گردشگری جلسات مشترکی با اداره کل شیلات برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: تا قبل از احداث بنادر مسافری و گردشگری ازجمله بندر شهید حقانی سالانه 2میلیون تردد مسافری در استان هرمزگان انجام می‌شد؛ ولی در حال حاضر با توسعه زیرساخت‌ها، شاهد تردد بیش از 20 میلیون نفر سفر به جزایر خلیج‌فارس در استان هرمزگان هستیم که خدمات‌رسانی باکیفیت  توسط تعاونی‌ها می‌تواند بخش قابل‌توجهی از این جمعیت را به سمت استفاده مردم از تجربه گشت‌های ایمن دریایی سوق دهد.

وی با بیان اینکه هرمزگان به‌عنوان استان پایلوت درزمینهٔ نوسازی و استانداردسازی ناوگان گردشگری دریایی در کشور تعیین شده است، اضافه کرد: با الحاق شناورهای استاندارد به ناوگان گردشگری دریایی، بازار این صنعت به شکل چشمگیری رونق می‌گیرد.

به گزارش موج، در این نشست، نمایندگان تعاونی‌های گردشگری سفر سلامت پایدار، حراباد سهیلی، دلفین تاج نگار دیرستان و نگارین سیر هنگام به بیان چالش‌ها و مشکلات حوزه گردشگری دریایی پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی