English

با حضور استاندار هرمزگان انجام شد؛

بهره برداری از خط دوم انتقال آب پاک از تصفیه خانه به شهر جاسک

صبح امروز با حضور استاندار هرمزگان، طرح خط دوم انتقال آب از تصفیه خانه آب به شهر جاسک با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بهره برداری از خط  دوم انتقال آب پاک از تصفیه خانه به شهر جاسک

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگات، استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به برنامه های توسعه ای دولت در شهرستان جاسک، اجرای طرح انتقال آب از سد جگین به جاسک را یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی بیان کرد و گفت: این طرح به طول بیش از یکصد کیلومتر اجرایی شده است که کار بسیار مهم و ارزنده ای است.

«فریدون همتی» افزود: خط انتقال دوم آب از تصفیه خانه تا شهر جاسک از جمله پروژه های این طرح ملی است که با نقش پدافندی هم اکنون وارد مدار بهره برداری شد. 

در ادامه مدیرعامل آبفای هرمزگان نیز هدف از اجرای این طرح را افزایش ظرفیت منابع آبی شهر جاسک، توسعه  اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این شهر، افزایش سطح بهداشت عمومی و توسعه صنایع شهرستان جاسک بیان کرد.

«امین قصمی» گفت: این طرح شامل اجرای خط انتقال آب  به طول 19 هزار و 80 متر، احداث جاده دسترسی به طول 10 هزار و 500 متر  و احداث 30 عدد حوضچه درون و برون شهری است و با اعتباری معادل 250 میلیارد ریال عملیاتی شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح، آب شرب مورد نیاز بندر جاسک،  روستاهای مسیر خط انتقال دوم و ناحیه نظامی (ناوگان دریایی جنوب) تامین می شود.

به گفته قصمی در حال حاضر آب مورد نیاز این شهر از سد جگین–جاسک با دبی 120 لیتر بر ثانیه تامین می‌شود و ظرفیت تولید خط انتقال جگین-جاسک 700 لیتر بر ثانیه است.

وی در ادامه افزود: ظرفیت سد جگین ۳۰۰ میلیون مترمکعب است که به عنوان ظرفیتی آزاد صرفا برای شرب طراحی شده است.

وی اضافه کرد: با مطالعات اقتصادی انجام شده، قیمت تمام شده اجرای خط دوم انتقال آب پاک از سد جگین به جاسک نسبت به احداث آب شیرین کن در منطقه پایین تر بود و احداث خط دوم به عنوان ظرفیتی پایدار مشکلات قطعی آب شهروندان جاسک را مرتفع می کند.

مدیرعامل آبفای استان هرمزگان در ادامه در خصوص طرح آبرسانی جگین – جاسک به عنوان یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی استان نیز اظهار داشت: این طرح با هدف تامین آب به میزان 14.5 میلیون متر مکعب در سال اجرایی شده است.

 وی گفت: حجم عملیاتی این طرح شامل؛ احداث تصفیه خانه آب به ظرفیت350 لیتر بر ثانیه، 124 کیلومترخط انتقال آب، خط انتقال برق به طول 60 کیلومتر، مخازن ذخیره آب پاک به حجم 2 هزار مترمکعب، احداث مخازن تعدیل فشار در مجموع به حجم 7 هزار مترمکعب و  ایستگاه پمپاژ است.

به گفته قصمی؛ اعتبار کل این طرح دو هزار و 97 میلیارد ریال است که فاز نخست آن شامل خط انتقال به طول ۹۰ کیلومتر، پنج مخزن به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و تصفیه خانه با ظرفیت ۳۰۵ لیتر بر ثانیه و اعتباری معادل 1900 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه