English

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان مطرح کرد؛

لزوم تسریع در فرآیند رسیدگی به پروندهای فساد اقتصادی/مبارزه با فساد اخلاقی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: اقدامات هنجارشکنانه که امنیت اخلاقی جامعه به ویژه نسل جوان را تهدید می نماید، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی استان هرمزگان مواجه خواهد شد.

لزوم تسریع در فرآیند رسیدگی به پروندهای فساد اقتصادی/مبارزه با فساد اخلاقی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام اکبری در دومین همایش رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان هرمزگان درسال 1397  با بیان اینکه شرایط کنونی کشور، اتخاذ نگاه ویژه و تدابیر متناسب با وضعیت پیش رو را می طلبد اظهار کرد: عبور از این مرحله حساس نیازمند عزمی همگانی و اهتمام ویژه مسئولین در پیروی از منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) به منظور تلاش مستمر و مجاهدت هر چه بیشتر است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: بی تردید تلاش جهادگونه و هدفمند، مدیریت منابع مالی و انسانی و همچنین مراقبت نفس و پرهیز از هرگونه فساد، بسترساز رضایتمندی مردم و ارتقای شاخص های سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی استان خواهد شد

اکبری در ادامه با اعلام این که 78 درصد از ابلاغ های دستگاه قضایی استان هرمزگان به شکل الکترونیک صورت می گیرد، افزود: طی سالهای اخیر قوه قضاییه با بهره گیری از خدمات الکترونیک موفق شده بخش قابل توجهی از وظایف خود را با سرعت و دقت بیشتر به انجام رساند.

وی با بیان اینکه دشمن با توسل به اقدامات مذبوحانه و خباثت آلود در صدد بحران آفرینی و اخلال در مسیر توسعه و بالندگی ایران اسلامی است؛ بر لزوم تسریع در فرآیند رسیدگی به پروندهای فساد اقتصادی به منظور دفع توطئه معاندین و ایجاد فضای امید در سطح جامعه تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور را برخورد قاطع با محتکرین و اخلالگران اقتصادی و حمایت از تولید ملی بر پایه حساسیت و قاطعیت در برخورد با اخلالگران اقتصادی از طریق دقت نظر و تسریع در روند دادرسی و صدور آراء متناسب با کیفرخواست این افراد برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به اینکه براساس آمار، مفاسد اخلاقی طی 10 سال اخیر از شیب مثبت برخوردار بوده است، افزود: اهمیت مبارزه با فساد اخلاقی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست و در همین رابطه دستگاه قضایی استان هرمزگان با مقابله مستمر و بی‌امان با هنجارشکنان و متجاوزان به عنف، در جهت صیانت از امنیت عمومی و نوامیس مردم گام برمی‌دارد .

وی با اعلام این مطلب که برخی هنجارشکنان فرهنگی با سوء استفاده از جشن ها و مهمانی ها ،اقدام به برگزاری  پارتی های مختلط شبانه و همچنین عرضه مشروبات الکلی می نمایند، خاطرنشان ساخت: اقدامات هنجارشکنانه ای از این دست که امنیت اخلاقی جامعه به ویژه نسل جوان را تهدید می نماید،  با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی استان هرمزگان مواجه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان شناسایی ، انهدام و  مبارزه با جریان های تروریستی تکفیری و همچنین توجه به  اجرای به موقع احکام قضایی را  از دیگر اولویت های دستگاه قضایی استان به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده براساس برنامه عملیاتی سالانه دادگستری هرمزگان برشمرد.

این مقام مسئول همچنین از اهتمام ویژه و برنامه ریزی صورت گرفته از سوی  دادگستری استان هرمزگان به منظور افزایش روند دیدار و سرکشی از زندان ها توسط قضات و مسئولان قضایی، با هدف شناسایی زندانیان مستحق و رسیدگی به مسائل و مشکلات ایشان ، خبر داد و در ادامه، پیگیری روند بازدید از زندان ها ،از سوی رؤساء و دادستان های حوزه های قضایی استان هرمزگان را یادآور شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان جدیت قضات دادگستری استان هرمزگان در حفظ حقوق شهروندی، نظارت  مستمر بر ضابطین ، رسیدگی دقیق  به پرونده ها،تعیین مجازات متناسب با جرایم ارتکابی  و صدور آرای متقن را اموری ضروری در جهت افزایش بهره وری و ارتقاء عملکرد دادگستری استان عنوان کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی