English

اتصال راه‌آهن میانه – بستان آباد در نیمه دوم امسال

پروژه اتصال راه‌آهن میانه - بستان آباد با پیشرفت ۸۵ تا ۹۰ درصدی در بخش زیربنایی، احتمالاً در نیمه دوم امسال به بهره برداری می‌رسد.

اتصال راه‌آهن میانه – بستان آباد در نیمه دوم امسال

به گزارش خبرگزاری موج، شاپور ارصلانی، مدیر کل راه‌آهن آذربایجان با اعلام این خبر گفت: بهره برداری از پروژه اتصال ریلی مرکز استان آذربایجان غربی (ارومیه) به خط مراغه نیز در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از پایان پروژه توسعه ایستگاه مسافری تبریز خبر داد و افزود: با پایان این پروژه، فضای ایستگاهی راه‌آهن در تبریز از ۱۶۰۰ متر مربع به ۲۷۰۰ متر مربع افزایش یافت و ۱۱۰۰ متر به فضای ایستگاهی افزوده شد. 

مدیر کل راه‌آهن آذربایجان بابیان اینکه همزمان با توسعه ایستگاه، برای افزایش رفاه بیشتر مسافران سیستم گرمایشی این ایستگاه که سالهای قبل از کار افتاده بود، مجدد راه‌اندازی و قابل استفاده شد، افزود : ۲۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در این اداره کل در دست انجام است که قریب به اتفاق آنها ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند.

ارصلانی با ابراز امیدواری از اینکه انجام این پروژه‌ه و دیگر پروژه‌های تعریف شده این اداره کل، گامی برای رفاه حال همکاران و خدمت رسانی به مسافران برداشته باشد، یادآور شد: با هماهنگی با اداره کل خط و سازه های فنی و معاونت فنی و زیر بنایی راه‌آهن، پروژه شبه بهسازی که در سالیان گذشته آغاز شده بود ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در پروژه شبه بهسازی در سالهای گذشته به غیر از ریل، سایر ادوات از جمله تراورس و بالاست تعویض شده‌اند، گفت: بر این اساس با استفاده از منابع داخلی استان که از سوی معاونت فنی و زیر بنایی و از محل قراردادهای موجود به اداره کل واگذار شده است ، تصمیم گرفته شد، حداقل ریل‌های یک بلاک را تعویض و ریل سنگین (A۶۰) را جایگزین آن کنیم.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان این امر را موجب افزایش سرعت در بلاک تعویض شده دانست و افزود: همچنین با توجه به کمبود منابع می‌توانیم از مصالح استحصالی این پروژه، برای نگهداری سایر امکانات منطقه استفاده کنیم.

بعلاوه ارصلانی از واگذاری یک دستگاه سرند و ماشین آلات مربوط از اداره کل خط و سازه های فنی راه آهن به این اداره کل خبر داد و گفت: ۲۰ کیلومتر بهسازی مناطق بحرانی و حادثه خیز و اصلاح گاباری که برخی از واگن‌های روسی قابلیت عبور از آن را نداشتند را در اداره کل راه آهن آذربایجان تعریف کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی