English

«ولایت‌مداری» و «داشتن علم و دانش مدیریتی» دو اصل مهم مدیران جامعه اسلامی است

نایب رئیس مجلس نهم با بیان اینکه مدیری که امین نیست کشور را به دشمن می‌سپارد گفت: «ولایت‌مداری» و «داشتن علم و دانش مدیریتی» دو اصل مهم مدیران جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خمین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروزه پیشرفت و دستاوردهای انقلاب اسلامی را مدیون و مرهون هدایت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و پیوند امت اسلامی ایران با ولی‌فقیه و حریم پاک ولایت است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری امام راحل(ره) به ثمر نشست و در پیچ و خم مشکلات، فتنه‌ها و کارشکنی دشمنان با اقتدار حرکت کرد و هر روز مقتدر و پرقدرت‌تر شد و امروز نیز به برکت خون پاک شهدا و هدایت مقام معظم رهبری به کشوری مقتدر و با استقلال مبدل شده است.

نائب رئیس مجلس نهم انقلاب اسلامی را امانتی در دست مسئولان برشمرد و گفت: این انقلاب و نظام اسلامی امانتی بزرگ در دست مدیران و مسئولان است بنابراین باید کشور را به دست مسئولانی سپرد که تعهد و اعتقاد عملی به ولی‌فقیه و رهبری داشته و عالم و امانت‌دار باشند.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با اعتقاد و تاسی از حریم ولایت توانست با عبور از مشکلات به موفقیت دست یابد همان طور که در هشت سال دفاع مقدس توانستیم پیروز و سربلند باشیم.

وی افزود: دومین رکن و اصل تعیین‌کننده در انتخاب مسئولان، موضوع علم است چرا که اگر کسی معتقد باشد ولی علم نداشته باشد نه تنها سبب پیشرفت نمی‌شود بلکه زمینه انحطاط جامعه را فراهم می‌کند.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی اضافه کرد: بنابراین علم و اعتقاد باید در کنار یکدیگر باشند چرا که باید وظایف جامعه را به انسان معتقد باعلم سپرد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: یکی از امور اشتباه در کشور استقراض از بانک‌ها است که نیاز داریم که این رویه را اصلاح کنیم و باید با اصلاح دستورالعمل‌ها و قوانین نسبت به تصحیح این شیوه و عملکرد اقدام کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر متاسفانه نظارت بر عملکرد بانکها به حدی پایین است در حالی که بانک مرکزی باید بررفتار و کارکرد این بانکها نظارت و دقت لازم را داشته باشد.

نائب رئیس مجلس نهم برضرورت بالابردن سطح علم ودانش مدیران تاکید کرد و گفت: بدون علم اداره کشور ممکن نیست بنابراین تا آنجا که می‌توان باید سعی کرد مدیران در حوزه مسولیت خود علم بدست آورند.

ابوترابی‌فرد امانت‌داری را رکن اقامه دین دانست و گفت: اگرمسئولان ما امانت‌دار باشند کشور پیشرفت می‌کند و تذکر من به مسئولان این است که بدون امانت‌داری کشور رو به انحطاط خواهد بود چرا که اگر مدیری علم و اعتقاد داشت ولی امانت‌دار نبود کشور آسیب می‌بیند و به‌ آسانی کشور را به دست متجاوزان می‌سپارد و در واقع مسئولیت و امانت را باید به دست اهلش سپرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه