English

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛

باید از ظرفیت حوزه وقف در بیمه مساجد استفاده شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: میتوان از زمینه‌های وقف و کمک‌های مردمی در حوزه بیمه مساجد استفاده کرد.

باید از ظرفیت حوزه وقف در بیمه مساجد استفاده شود

به گزارش خبرنگار موج، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج به لزوم بیمه اجباری مساجد و هیأت‌های مذهبی تأکید کرد و اظهار داشت: صنعت بیمه در کشور آن‌گونه که باید اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: به نظر من تمام محله‌هایی که مستعد حوادث بوده و پروژه‌های ساختمانی و یا عمرانی که تعدادی حادثه در آنها اتفاق می‌افتد و همچنین محله‌های تجمع عمومی که مستعد حادثه هستند و نقاطی که محل تجمع و برگزاری مراسم عمومی هستند، مانند مساجد، تکایا و محل‌های عزاداری، همگی باید بیمه اجباری شوند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این را هم باید مورد توجه قرار دهیم که دولت باید در این زمینه کمک و توجه ویژه‌ای داشته باشد تا آن تشکل مردمی که این مراسم را برگزار می‌کنند، در بحث هزینه دچار مشکل نشوند و این باعث نشود که مراسم مذهبی برگزار نشود.

این نماینده دهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت وقف و کمک آن در فرهنگ سازی مناسب، عنوان کرد: از زمینه‌های وقف و کمک‌های مردمی به مساجد و حسینه ها می‌توان به بیمه کردن این مکان‌ها توسط واقفان و مردم اشاره کرد؛ به این معنا که هر فرد می‌تواند وقفی خود را در زمینه بیمه برای اماکن مذهبی اختصاص دهد.»

وی بر همین اساس اضافه کرد: دولت باید وارد شود و در این زمینه کمک کند تا اگر خدای ناکرده در این زمینه حوادث غیرمترقبه‌ای اتفاق افتاد یا برگزارکنندگان مراسم بتوانند با خیال راحت مراسم را برگزار کنند.

بدری در خاتمه اعلام کرد که در کنار آن حتماً باید تمام عوامل پیشگیری استفاده شود، همچنین موارد ایمنی به کار گرفته شود تا خدای ناکرده اتفاقی در این نقاط نیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه