English

خبرنگاران آملی قلعه قلاگردان الیمستان ارتفاعات البرز را فتح کردند

خبرنگاران آملی با هماهنگی جمعیت هلا‌ل احمر و حضور امدادگران کوهستانی این شهرستان در یک اردوی یک‌روزه جنگل‌داری قلعه قلاگردان منطقه الیمستان ارتفاعات البرز را فتح کردند.

به گزارش خبرگزاری موج، با هماهنگی جمعیت هلال‌احمر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت بخشدار امام‌زاده عبدالله(ع) پس از چهار ساعت پیاده‌روی موفق به صعود قلعه قلاگردان منطقه جنگلی و کوهستانی الیسمتان این بخش شدند.

این صعود که به منظور اردوی یک روزه تفریحی و جنگل‌داری از سوی ستاد هفته رسانه به مناسبت گرامی‌داشت روز خبرنگار انجام شد، خبرنگاران و اصحاب قلم این شهرستان سه کیلومتر از منطقه الیمستان را طی کردند.

این اردوی یک‌روزه از صبح ساعت ۶ به سمت منطقه قلعه قلاگردان با حضور ۱۵ نفر از خبرنگاران هلال امدادی آمل به اتفاق رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، قهرمان ملی ایرانی به لهستان، نیروهای امدادگر کوهستانی و جاده‌ای از مسیر طی کردند.

این قلم‌بدستان پس از عبور چهار ساعته از مسیرهای ناهموار جنگلی و کوهستانی به طول سه کیلومتر مربع به منطقه زیبا و کوهستانی قلعه قلاگردان رسیده و با افتخار به فتح این قلعه پرداختند.

رئیس اداره جمعیت هلال‌احمر آمل در این اردوی یک‌روزه مهمترین هدف را آشنایی اصحاب رسانه با بخشی از فعالیت‌های نیروهای امداد کوهستانی و جاده‌ای این شهرستان بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از کوهنوردانی بدون شناخت و ناهماهنگی با فدراسیون کوهنوردی ایران و یا اطلاع‌رسانی به شهرستان آمل به این مناطق کوهستانی وارد می‌شوند و این موجب مفقودی و حادثه‌های ناگوار برای آنها می‌شود.

جمشید نیک‌زاد با تاکید براینکه امدادگران گاهی اوقات روزها برای جستجوی مفقودان در این مناطق کوهستانی و جنگلی جان‌شان را به خطر می‌اندازند تا هم‌وطنان خود را نجات دهند، عنوان کرد: در این موارد باید فرهنگ‌سازی درست شود تا کوهنوردان و گردشگران بدون آگاهی و شناسایی وارد مناطق نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه